گیمویدئو

سونی دوال‌سنس ادج را معرفی کرد

سونی در جریان رویداد افتتاحیه‌ی گیمزکام که توسط جف کیلی برگزار شد، از کنترلر جدید خود با نام دوال‌سنس ادج که از قابلیت شخصی‌سازی بهره‌مند است، برای پلی‌استیشن ۵ رونمایی کرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ این کنترلر که دوال‌سنس ادج (DualSense Edge) نام دارد. پلی‌استیشن در سایت رسمی خود در توضیحات دوال‌سنس ادج بیان کرده است: «امروز، ما از رونمایی کنترلر بی‌سیم دوال‌سنس ادج برای پلی‌استیشن ۵، اولین کنترلر با عملکرد بالا و فوق‌العاده قابل شخصی‌سازی توسعه یافته توسط شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی، هیجان‌زده هستیم. کنترلر بی‌سیم دوال سنس ادج با اجازه دادن برای ایجاد کنترل‌های سفارشی، شما را به خلق تجربه‌ی منحصر‌به‌فردی متناسب با سبک بازی‌تان دعوت می‌کند.»

این کنترلر بی‌سیم دارای تعدادی گزینه سفارشی‌سازی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای ایجاد یک تجربه کاملاً شخصی است. از ویژگی‌های این کنترلر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کنترل‌های با شخصی‌سازی فراوان: شما می‌توانید کنترلر بی‌سیم دوال‌سنس ادج را با تغییر یا غیرفعال‌کردن دکمه‌های ورودی خاص و تنظیم دقیق نشانه‌گیری خود در بازی با تنظیم حساسیت آنالوگ و فاصله‌ی حرکت آنالوگ توسط شما قبل از آنکه توسط بازی تشخیص داده شود، منحصربه‌فرد کنید. علاوه بر این، هر تریگر (R2 و L2) هم دارای ویژگی‌های شخصی‌سازی خاصی است که می‌توانید با توجه به اثری که تجربه می‌کنید و سبک بازی خود آن را تغییر دهید. برای مثال، می‌توانید در یک بازی تیراندازی اول شخص رقابتی مقاومت تریگر را تغییر داده و فاصله‌ای که آن را فشار می‌دهید و بازی آن را تشخصی می‌دهد، کمتر کنید.

قابلیت ذخیره‌سازی چند پروفایل‌ شخصی‌سازی شده برای کنترلر خود: زمانی که تنظیمات کنترل ایدئال خود را پیدا کردید، می‌توانید آن‌ها را در پروفایل‌های منحصر‌به‌فرد ذخیره کرده و در بازی‌های مختلف هرکدام را که خواستید انتخاب کنید. با دوال‌سنس ادج، شما همیشه کنترل‌های شخصی‌سازی و مورد‌نظر خود را برای بازی‌های خود آماده خواهید داشت، چه با خدایان و هیولاهای نورس در خدای جنگ رگناروک روبه‌رو شوید و چه با بازیکنان رقیب در یک بازی بتل رویال آنلاین.

رابط کاربری روی کنترلر: دکمه اختصاصی Fn به شما این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی تنظیمات خود را انجام دهید، در حالی که بر روی اکشن داخل بازی متمرکز هستید – به‌سرعت بین پروفایل‌های کنترلی از پیش تنظیم‌شده‌ی خود (که در بخش قبل توضیح دادیم) جابه‌جا شوید، صدای بازی و چت‌ها را تنظیم کنید و به منوی تنظیمات پروفایل کنترلر برای راه‌اندازی و آزمایش تنظیم‌های کنترلی جدید در حین بازی دسترسی داشته باشید.

روکش‌های آنالوگ قابل‌تعویض و اضافه‌شدن دکمه‌های پشتی: سه نوع روکش آنالوگ قابل تعویض به شما کمک می‌کنند در بازی احساس راحت‌تری داشته باشید و در عین حال چسبندگی و ثبات را در آنالوگ حفظ کنید. دو مجموعه قابل‌تعویض دکمه‌های پشتی می‌توانند به‌گونه‌ای پیکربندی شوند که هر دکمه دیگری را به خود اختصاص دهند و کنترل‌های ضروری‌تری را در اختیار داشته باشید.

سونی دوال‌سنس ادج

بدیهی است که دوال‌سنس ادج از همه‌ی ویژگی‌های دوال‌سنس عادی از جمله ویژگی بازخورد لمسی و ماشه‌های تطبیقی (آداپتیو تریگر) پشتیبانی می‌کند. با این حال، علاوه بر آن، از ظاهری جذاب‌تر و ویژگی‌های اضافه‌ای که بعضی از آن‌ها را در بالا اشاره کردیم، بهره می‌برد.

سونی اعلام کرده که در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری همچون تاریخ عرضه و قیمت این کنترلر پیشرفته‌تر را اعلام خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا