کامپیوتر

معرفی اولین مانیتور خمیده OLED دنیا توسط LG با برند UltraGear

مانیتورهای خمیده OLED را می‌‎توان بهترین گزینه برای کاربران حرفه‌‎ای و گیمرها نامید که با ترکیب نرخ بروزرسانی تصویر بالای خود به ابزاری بسیار جذاب‎‌تر تبدیل می‌‎شوند. شرکت ال جی در خلال رویداد IFA از نسل جدید مانیتورهای خمیده خود با پنل OLED رونمایی کرده که با نرخ تصویر 240 هرتز، اولین مدل با چنین قابلیت‎هایی خواهد بود.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ نمایشگاه IFA برلین اگرچه طراوت سالیان گذشته و پیش از کرونا را ندارد ولی همچنان برخی شرکت‎ها با قدرت در آن حضور پیدا می‌‎کنند. یکی از این شرکت‎ها ال جی است که با نسل جدید مانیتورهای OLED توجه بسیاری از رسانه‎را به خود جلب کرده است.

یکی از این مدل‎‌ها مانیتور 45 اینچی خمیده OLED شرکت است که به صورت ویزه برای ارائه قابلیت‎های سطح بالای گیمینگ و طراحی شده است.

ال جی در توصیف ویژگی‎های برگ برنده جدید می گوید که مدل 45GR95QE اولین نمایشگر منحنی LG از سری UltraGear خواهد بود که در همین ابتدای کار با قابلیت‌های جذاب خود، اولین نمایشگر OLED ال جی با نرخ تازه سازی 240 هرتز نیز خواهد بود. نسبت تصویر 21:9 برای نمای فوق عریض، وضوح 3440 در 1440 پیکسل یا همان WQHD به همراه پشتیبانی از HDR10 و HDMI 2.1 از دیگر ویژگی‎های این مانیتور خاص خواهند بود.

اما در بخش ساختاری نیز قرار است نسبت تصویر و طراحی بدون حاشیه مانیتور به همراه انحنای 800R گیمرها را کاملاً در بازی خود غرق خواهد کرد. ال‌جی حتی یک پوشش ضد تابش و انعکاس کم به صفحه نمایش الصاق نموده تا احساس تماشای بازی روی صفحه نمایش را کاهش دهد.

اولین مانیتور خمیده OLED

اگر قابلیت‌های فوق برای نیز بسیار آشنا به نظر می رسند، دلیل آن این است که در همین رویداد شرکت کورسیر مانیتور مخصوص بازی 45 اینچی با کیفیت 1440p به نام Xeneon Flex را که با همکاری ال جی توسعه یافته معرفی کرده است. البته همانطور که می‌‎دانید مانیتور جدید کورسیر قابلیت خم شدن و ارائه انحنایی تا 800R را دارد ولی مدل ساخت الجی از سری UltraGear یک مانیتور خمیده ثابت است.

ال‌جی علاوه بر نمایشگر منحنی ۴۵ اینچی UltraGear معرفی شده در بالا، مدل‌‎های جذاب دیگری مانند مانیتور بهره‎‌مند از هوش مصنوعی UltraFine Display Ergo نیز در IFA به نمایش گذاشته شده است. صفحه نمایش 31.5 اینچی این مانیتور دارای یک دوربین داخلی است که تراز سطح چشم کاربر با خود را کنترل می کند و سپس به طور خودکار ارتفاع و شیب پنل را تنظیم می کند تا کاربر برای مدت طولانی بتواند با خستگی کمتر در یک موقعیت ثابت بماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا