فناوری اطلاعات

۳۷ ایالت آمریکا شکایت جدیدی از گوگل ثبت کردند

۳۷ ایالت آمریکا با شکایت از گوگل این شرکت را متهم کرده اند از روش های مختلف سعی در کنترل رقابت اپ ها و حفظ قدرت انحصاری خود دارد.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، دادستان کل ۳۷ ایالت و منطقه آمریکا از گوگل شکایت و این شرکت را متهم کرده‌اند شرکت‌های رقیبش را می خرد و در قراردادهایش شرایط محدود کننده‌ای را اعمال می‌کند تا بتواند انحصار خود بر اپ استور موبایل‌های اندروید را حفظ کند.

ریشه این اتهامات علیه پلی استور گوگل مربوط به تحقیقاتی است که ایالت‌ها در سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی آغاز کردند. در نتیجه این تحقیقات تاکنون ۳ شکایت مختلف از گوگل ثبت شده است. در پرونده‌های مذکور اشاره شده این شرکت باید شیوه درآمدزایی چند میلیارد دلاری خود در کسب و کارهای مختلف (از جمله تبلیغات، خرید در اپ و گجت های هوشمند خانگی) را تغییر دهد.

از سوی دیگر گوگل اعلام کرد این شکایت مربوط به ارتقا چند توسعه دهنده اپ بزرگ است که خواهان امتیازات ترجیحی هستند و ربطی به کمک به کسب وکارهای کوچک یا مشتریان ندارد. این شرکت ادعا می‌کند پلی استور برخلاف اپ استور اپل از رقابت در پلتفرم خود پشتیبانی می‌کند.

ایالت‌های یوتا، نیویورک، کارولینای شمالی و تنسی ادعا می‌کنند گوگل با استفاده از تاکتیک‌های غیرقانونی به سودآوری انبوهی دست یافته تا قدرت انحصاری خود در فروش اپ های اندروید و خرید کالا در اپ را حفظ کند.

در آمریکا ۹۰ درصد دانلود اپ های اندروید به گوگل پلی تعلق دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا