فناوری اطلاعات

سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال

قیمت بیت کوین همانند سایر بازارهای مالی از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو تاثیر پذیرفته و این روزها سقوط آزادی را تجربه می‌کند. اما سوال مهم این است که وضعیت بازار ارزهای دیجیتال به کجا خواهد رسید.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ سقوط بازار سهام آمریکا در روزهای گذشته، فعالان بازار ارزهای دیجیتال را وحشت‌زده کرده و ارزش بیت کوین که تا نزدیک 40 هزار دلار هم بالا رفته بود را تا 10 درصد پایین آورد.

بیت کوین هم اکنون در حدود قیمت 34440 دلار معامله می شود و نسبت به روزهای گذشته افت کرده است. اما بازدهی هفتگی آن به منفی 6 درصد رسیده است.

ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته بیش از 34 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم به 685 میلیارد دلار رسیده است. افزایش نرخ بهره و سیاست‌های پولی جدید آمریکا این ترس را به وجود آورده که اقتصاد این کشور به‌زودی وارد رکود می‌شود.

فدرال‌رزرو آمریکا در روز چهارشنبه شاخص نرخ بهره خود را نیم درصد بالا برد. گفته شده که ریزش اخیر ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین، به دلیل افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا بوده است.

دلیل ریزش بیت کوین هر چیزی که باشد، باعث شده تحلیل‌ها به سمت اعداد ترسناکی بروند. بر اساس اعلام کارشناسان و تحلیل‌گران قیمت بیت کوین به نظر می‌آید که احتمالاً قیمت این ارز دیجیتال تا 30 هزار دلار هم سقوط خواهد کرد.

حتی برخی وب‌سایت‌های معتبر پا را از این فراتر گذاشته و اعلام کرده‌اند در صورتی که کندل هفتگی بیت کوین زیر میانگین متحرک 100 هفته‌ای بسته شود، این احتمال وجود دارد که قیمت این ارز دیجیتال به سمت 17823 دلار برود که این اتفاق سقوط ۸۰ درصدی قیمت از سقف تاریخی را به همراه خواهد داشت.

قیمت ارز مجازی اتریوم هم متاثر از بیت کوین حدود 1.2 درصد کاهش یافته و به 2540 دلار رسیده است و سایر ارزهای دیجیتال هم سقوط مشابهی را تجربه کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا