موبایل

رونمایی اپل از آیفون ۱۲ با فناوری ۵G

بعد از گذشت مدت‌ها بالاخره اپل دقایقی قبل در رویداد آنلاین Hi, Speed از تلفن‌ همراه جدید آیفون ۱۲ رونمایی کرد. در این مطلب می‌توانید ویدیوی رسمی معرفی آیفون 12 را تماشا کنید.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از دیجی کالا؛ همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد اپل در طراحی این تلفن‌های همراه جدید از آیفون‌های ۴ و ۵ خودش الهام گرفته است. با توجه به این موضوع، لبه‌های گرد آیفون ۱۱ جای خود را به لبه‌‌های صاف در آیفون ۱۲ داده‌اند. همانند نسل قبلی تغییری در جنس لبه‌ی کناری دستگاه رخ نداده است و شاهد استفاده از آلومینیوم در لبه‌‌ی کناری این تلفن همراه جدید هستیم.

همانند نسل‌های قبل اپل به استفاده از فلز و شیشه در تلفن‌های همراه آیفون پایبند بوده است و آیفون ۱۲ هم از این قائده مستثنی نیست. همانند آیفون ۱۱، اپل در این آیفون تازه معرفی شده هم از شیشه‌ای با ظاهری براق برای قسمت پشتی آن استفاده کرده است. تنها برای قسمت قرار گرفته در اطراف دوربین دوگانه‌ی آیفون ۱۲ جدید شاهد استفاده از شیشه‌ای با ظاهری مات هستیم.

رونمایی اپل از آیفون ۱۲ با فناوری ۵G

با توجه به استفاده‌ی اپل از دوربین دوگانه در آیفون ۱۲، ظاهر قسمت پشتی آیفون ۱۲ تفاوت چندانی را با نسل قبلی یعنی آیفون ۱۱، ندارد.

همانند نسخه‌ی استاندارد آیفون ۱۱، اپل در آیفون ۱۲ هم از نمایشگری ۶٫۱ اینچی استفاده کرده است. برخلاف آیفون ۱۱، اپل تصمیم گرفته است که در تمامی آیفون‌های جدید معرفی شده از نمایشگر OLED استفاده کند که به طور حتم خبر خوشحال کننده‌ای برای کسانی خواهد بود که قصد دارند این تلفن همراه را در آینده تهیه کنند.

اپل در این آیفون جدید از نمایشگر Super Retina XDR استفاده کرده که در مقایسه با نمایشگر آیفون ۱۱ هم از کیفیت و نسبت کنتراست بیشتری، ۲۰۰۰۰۰۰:۱، برخوردار است و هم دارای رزولوشن بسیار بیشتر ۲۵۳۲ در ۱۱۷۰ است که در مقایسه با آیفون ۱۱، دو برابر افزایش داشته است.

 

همچنین تراکم پیکسلی در این نمایشگر به عدد ۴۶۰ پیکسل در هر اینچ می‌رسد. با توجه به این موضوع، انتظار داریم محتوای نمایش داده شده در نمایشگر آیفون ۱۲ با کیفیت‌تر و شارپ‌تر از آیفون ۱۱ باشد.

از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر می‌توانیم به پشتیبانی از HDR10، دالبی ویژن و روشنایی ۱۲۰۰ نیتی اشاره کنیم. اپل در این رویداد آنلاین صحبتی را در رابطه با نرخ به‌روزرسانی نمایشگر آیفون ۱۲ نکرد؛ با توجه به این موضوع، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که از نمایشگر ۶۰ هرتزی در آیفون ۱۲ استفاده شده است.

اپل همچنین با استفاده از پوشش سرامیکی، مقاومت شیشه‌های استفاده شده در آیفون ۱۲ را افزایش داده است. اپل این پوشش جدید را «سپر سرامیکی» (Ceramic Shield) می‌نامد و می‌گوید که استفاده از این پوشش در آیفون ۱۲ باعث شده است تا مقاومت این تلفن همراه در برابر آسیب‌های ناشی از سقوط از ارتفاع افزایش پیدا کند.

ویدیوی رسمی معرفی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی

اپل ادعا می‌کند شیشه‌ی استفاده شده در این تلفن همراه جز سخت‌ترین شیشه‌های موجود است. استفاده از این نوع پوشش باعث شده است مقاومت این محصول در برابر سقوط از ارتفاع، ۴ برابر افزایش پیدا کند.

اپل در زمان توسعه‌ی این پوشش سرامیکی جدید با Coring همکاری داشته است. با توجه به اینکه اپل از گوریلاگلس استفاده نکرده است، باید ببینیم که این شیشه‌ی جدید چه مقاومتی را در برابر سقوط از ارتفاع در مقایسه با گوریلا گلس ویکتوس که در تلفن همراه گلکسی نوت ۲۰ اولترا از آن استفاده شده است، از خود نشان می‌دهد.

همچنین بعد از مدت‌های شاهد بازگشت شارژر‌های MagSafe هستیم. البته این بار این شارژرها آمده‌اند تا بتوانیم آیفون ۱۲ جدید را با آن‌ها شارژ کنیم. اپل در رویداد امشب اعلام کرد که در قسمت پشتی آیفون ۱۲ از ساختاری آهن‌ربایی استفاده کرده است که با استفاده از آن می‌توانید شارژر‌های بدون سیم را همانند اپل واچ، به قسمت پشتی آیفون ۱۲ بچسبانید.

اپل در رویداد امشب از لوازم جانبی مختلفی هم برای آیفون ۱۲ و با توجه به این قابلیت آهن‌ربایی قرار داده شده در آن رونمایی کرد. به عنوان نمونه شاهد رونمایی از قاب چرمی بودیم که می‌توانستید آیفون ۱۲ خود را در آن بگذارید. زمانی که آیفون ۱۲ را در این قاب قرار می‌دهید، آیفون ۱۲ با تشخیص قرارگیری در قاب با استفاده از ساختار آهن‌ربایش، ساعت را از حفره‌ی قرار گرفته در قسمت جلویی این قاب به شما نمایش می‌دهد تا دیگر لازم نباشد برای مطلع شدن از ساعت آیفون خود را از قابش خارج کنید.

همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، اپل در آیفون ۱۲ از پردازنده‌ی A14 Bionic جهت انجام کارهای پردازشی استفاده کرده است. قلب تپنده‌ی این تلفن همراه که در آیپد ایر جدید هم شاهد استفاده از آن بودیم، با لیتوگرافی ۵ نانومتری تولید شده است و از ۱۱٫۸ میلیارد ترانزیستور بهره می‌برد.

اپل در زمان توسعه‌ی این پردازنده سعی کرده است که علاوه‌بر افزایش قدرت پردازشی، مصرف انرژی این پردازنده را هم کاهش دهد. با توجه به استفاده از این پردازنده‌ی قوی، آیفون ۱۲ جدید در زمینه‌ی انجام امور پردازشی هیچ کم و کاستی را نخواهد داشت.

برای مقایسه با چیپست آیفون ۱۱ باید بگوییم که اپل در این مراسم آنلاین اعلام کرد که A14 Bionic در حدود %۵۰ از پردازنده‌ی A13 Bionic قوی‌تر است.

همانند آیفون ۱۱، اپل در نسل دوازدهم آیفون هم از دوربین دوگانه متشکل از لنز فوق‌عریض و لنز عریض استفاده کرده است. هر دو دوربین این تلفن همراه دارای سنسوری با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل هستند. با وجود عدم تغییر در رزولوشن سنسور، اپل در آیفون ۱۲ از لنز‌های جدیدی با ۷ المان اپتیکی استفاده کرده است.

علاوه‌بر این لنز جدید، دوربین اصلی آیفون ۱۲ اکنون دارای گشودگی دیافراگم f/1.6 است. برای اطلاع باید بگوییم که اپل در آیفون ۱۱ از f/1.8 استفاده کرده است.

این تغییر صورت گرفته و استفاده از لنز جدید باعث شده است که سنسور دوربین آیفون ۱۲ بتواند در حدود %۲۷ نور بیشتری را در محیط‌هایی با نور کم به خود جذب کند. در نتیجه عکس‌های گرفته شده با این تلفن همراه در محیط‌های تاریک با کیفیت‌تر هستند.

رونمایی اپل از آیفون ۱۲ با فناوری ۵G

علاوه‌بر این، استفاده از دیافراگم جدید باعث شده است که در زمان عکاسی و فوکوس بر روی سوژه مورد نظر با آیفون ۱۲، قسمت‌های خارج از فوکوس عکس به صورت زیباتری ثبت شوند.

در کنار این تغییرات صورت گرفته در سخت افزار دوربین آیفون ۱۲، اپل دستی هم به سر و گوش نرم افزار این دوربین و قابلیت‌های پردازش تصویر در هنگام عکاسی کشیده است. با توجه به توضیحات اپل می‌توانیم بگوییم که در آیفون ۱۲ از نسخه‌ی سوم قابلیت Smart HDR استفاده شده است.

همچنین قابلیت‌های نرم افزاری به کار گرفته شده در هنگام عکاسی باعث می‌شوند که دوربین با تشخیص دادن محیط عکس و با توجه به شرایط نوری، رنگ و جزییات برخی قسمت‌های عکس را تغییر دهد تا عکس نهایی جذاب‌تر از آب دربیاید. به عنوان نمونه این قابلیت جدید می‌تواند که در هنگام عکاسی از ساحل نواحی سنگی را تشخیص داده و بافت سنگ‌ها را به شکل مناسب‌تر و با جزئیات بیشتر ثبت کند.

اپل در آیفون ۱۲ تصمیم گرفته است که قابلیت Night Mode را به تمامی دوربین‌های این تلفن همراه اضافه کند. با توجه به این موضوع حتی دوربین سلفی آیفون جدید هم از این قابلیت پشتیبانی می‌کند.

در کنار این ویژگی‌های جذاب، اپل در آیفون‌های ۱۲ برای اولین‌بار از فناوری ارتباطی ۵G استفاده کرده است. استفاده از این فناوری باعث می‌شود که کاربران بتوانند از اینترنتی با سرعت دانلود ۳.۵ گیگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه در کشور آمریکا استفاده کنند.

رونمایی اپل از آیفون ۱۲ با فناوری ۵G

آیفون‌های ۱۲ از شبکه‌های mmWave و sub-6 GHz پشتیبانی می‌کنند تا کاربران بتوانند از فناوری ۵G متناسب با محل زندگی خود استفاده کنند. ایفون ۱۲ در صورتی که نخواهید از این فناوری جدید استفاده کنید به صورت خودکار شبکه‌ی ۵G را به ۴G تغییر می‌دهد تا مدت زمان استفاده از تلفن همراه با توجه به شارژ باتری آن بیشتر شود.

آیفون‌ ۱۲ اپل در پنج رنگ مشکی، سفید، آبی، قرمز و سبز و با قیمت پایه ۷۹۹ دلار عرضه خواهد شد. در مقایسه با نسل قبلی یعنی آیفون ۱۱ اپل دو رنگ‌ بنفش و زرد را حذف کرده است و رنگ آبی استفاده شده در آیفون ۱۲ در مقایسه رنگ آبی آسمانی آیپد ایر جدید، تیره‌تر است.

رونمایی اپل از آیفون ۱۲ با فناوری ۵G

علاقه‌مندان می‌توانند که آیفون ۱۲ جدید را در تاریخ ۱۶ اکتبر (۲۵ مهر) پیش خرید کنند و آیفون ۱۲ در تاریخ ۲۳ اکتبر (۲ آبان) به بازار عرضه خواهد شد. شما می‌توانید که آیفون ۱۲ جدید را با رنگ مورد علاقه‌تان در سه ظرفیت ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا