فناوری اطلاعات

افزایش ده برابری دانلود Bing از زمان رونمایی چت جی پی تی ChatGPT

برنامه مایکروسافت برای تقویت موتور جستجوی خود، Bing، با قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، شبیه به چت جی پی تی ChatGPT ، هیجان‌انگیز بوده است. این خبر باعث افزایش محبوبیت اپلیکیشن بینگ شده است و آن را برای اولین بار پس از سال ها به بالای جدول اپ استور رسانده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموجاینا؛ در ایالات متحده، این برنامه به رتبه 12 در میان تمام برنامه های رایگان آیفون رسیده است. در همان زمان، مرورگر اج مایکروسافت اکنون برنامه کاربردی شماره 3 است. بر اساس برآوردهای data.ai، دانلودهای جدید اپلیکیشن بینگ در سراسر جهان ده برابر شده است.

این نشان می‌دهد که تقاضای مصرف‌کنندگان واضحی برای این تجربیات مبتنی بر هوش مصنوعی وجود دارد و کاربران مشتاق هستند که موتورهای جستجو و مرورگرهای جدید را برای دسترسی به آن امتحان کنند. دیروز، ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، در مورد برنامه های این شرکت برای Bing.com جدید، از جمله ادغام مدل زبان OpenAI با خدمات شرکت صحبت کرد.

این افزوده جدید تجربه‌ای مشابه چت جی پی تی ChatGPT را در موتور جستجو برای کاربران فراهم می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد با یک ربات چت هوش مصنوعی برای سوالات پیچیده‌تر مکالمه کنند و در کارهای ایجاد محتوا، مانند نوشتن یک پست لینکدین، کمک کنند. مایکروسافت همچنین از نسخه جدیدی از مرورگر وب Edge خود با همان ویژگی های هوش مصنوعی که در نوار کناری برای دسترسی آسان تعبیه شده است، رونمایی کرد.

اگرچه Bing جدید در حال حاضر در دسترس است، اما در حال حاضر در مرحله پیش نمایش محدود است و کاربران باید به لیست انتظار بپیوندند تا ویژگی های جدید هوش مصنوعی را امتحان کنند. مایکروسافت اعلام کرده است که طی چند هفته آینده میلیون ها کاربر از لیست انتظار دعوت خواهند شد. این شرکت همچنین راهی برای کاربران ارائه کرده است تا با تنظیم جستجوی مایکروسافت به عنوان پیش‌فرض در رایانه شخصی خود و اسکن یک کد QR برای نصب برنامه مایکروسافت بینگ بر روی تلفن هوشمند خود، در لیست انتظار بالا بروند.

این فشار از سوی مایکروسافت به وضوح نشان دهنده قصد این شرکت برای پیشی گرفتن از رقبای خود، به ویژه گوگل است. این به وضوح الهام بخش صعود سریع برنامه به نمودارهای App Store است.

افزایش ناگهانی محبوبیت اپلیکیشن بینگ، تقاضا برای هوش مصنوعی و تهدید بالقوه گوگل را نشان می دهد. گوگل در حال حاضر سالانه میلیاردها دلار به اپل می‌پردازد تا موتور جستجوی پیش‌فرض در سافاری باشد، اما اگر تعداد قابل توجهی از مصرف‌کنندگان برای آزمایش قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی به اپلیکیشن جستجوی وب دیگری مانند Bing یا Edge روی بیاورند، گوگل می‌تواند سهم بازار یکی از آنها را از دست بدهد. بزرگترین پلتفرم برای مرور وب

اگرچه برنامه Edge مانند Bing صعود سریعی را ندیده است، اما اکنون به رتبه 3 در نمودارهای برتر فروشگاه App ایالات متحده برای Utilities رسیده است، از رتبه 7 در روز دوشنبه. ممکن است در هفته‌های آتی داده‌های دقیق‌تری درباره کل نصب‌های جدید در دسترس قرار گیرد، اما یک چیز بسیار آشکار است – مایکروسافت از هیاهوی هوش مصنوعی استفاده می‌کند، و این ممکن است بهترین استراتژی شرکت برای مرتبط کردن دوباره Bing به عنوان یک موتور جستجو باشد. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا