فناوری اطلاعات

ظرفیت شبکه پهن‌باند ایران ٣٠ درصد بالا رفت

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از افزایش ٣٠ درصدی ظرفیت شبکه پهن‌باند کشور خبر داد.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا، توسعه شبکه‌های پهن‌باند دغدغه همه کشورهاست؛ بنابراین همه کشورها به‌دنبال گسترش زیرساخت‌های پهن باند خود هستند. یکی از راه‌های کم‌هزینه برای توسعه پهن‌باند استفاده از شبکه سیار است، زیرا توسعه شبکه همراه نسبت به شبکه ثابت هزینه کمتری دارد؛ با این تفاوت که در توسعه پهن‌باند در شبکه سیار نیاز به منابع فرکانسی است که در دنیا محدودیت دارد.
ازطرفی این روزها شیوع کرونا ضرورت استفاده از ظرفیت‌های ارتباطی را بیشتر آشکار کرده است. صرف‌نظر از استفاده‌هایی که جنبه سرگرمی، یکی از شاخه‌های اصلی دیجیتالی شدن این است که بتوانیم از ابزارهای ارتباطی استفاده کاربردی کنیم. در روزهایی که کار مردم به شکل دورکاری انجام می‌شود، آموزش از راه مجازی و و بر بستر ارتباطی اینترنت صورت می‌گیرد، کسب‌وکارهایی هم که از ابتدا به ساکن در بستر مجازی بودند هم به شیوه مجازی خود ادامه می‌دهند، ضرورت افزایش پهن‌باند بیشتر آشکار می‌شود.

در این راستا حسین فلاح جوشقانی -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- در توییتر نوشت: پروانه فرکانسی باند ۲۳۰۰ مگاهرتز برای اپراتورهای همراه اول و ایرانسل صادر شد. با نصب تجهیزات، ظرفیت شبکه‌ پهن‌باند نسل ۴ موبایل کشور ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا