فناوری اطلاعات

این پردازنده میانرده معادلات را برهم می‌زند!

کوالکام قصد دارد به زودی از یک پردازنده اسنپدراگون جدید رونمایی کند که ظاهرا TSMC وظیفه‌ی ساخت آن را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، اسنپدراگون ۸ نسل ۴ یکی از مورد انتظارترین پردازنده های کوالکام است که اواخر امسال کوالکام از ان رونمایی می‌کند. این پردازنده را TSMC با فناوری ساخت احتمالا ۳ نانومتری تولید خواهد کرد. پردازنده‌ای که اخیرا در بنچمارک AnTuTu موفق به کسب امتیاز استثنائی بیش از 3 میلیون شده است.

کوالکام احتمالا این تراشه را در سپتامبر یا اکتبر عرضه خواهد کرد. اما قبل از آن، باید حتما از یک تراشه‌ی میانرده هم رونمایی کند؛ طبق معمول همیشه. اما این پردازنده میانرده برخلاف تمام میانرده‌های این شرکت، بی‌نظیر است.

شماره مدل پردازنده اسنپدراگون جدید SM8635 است. پردازنده‌ای که Digital Chat Station می‌گوید TSMC با فناوری ساخت ۴ نانومتری آن را تولید خواهد کرد. این تراشه‌ی جدید از هشت هسته‌ی بهره می‌برد که هسته‌ی نخست آن، Cortex-X4 خواهد بود با فرکانس 2.9 گیگاهرتز. کارهای گرافیکی را هم آدرنو 735 برعهده خواهد گرفت. طبق گفته‌های Digital Chat Station، این پردازنده توانسته در بنچمارک AnTuTu امتیاز عالی 1.7 میلیون را کسب کند.

نمی‌دانیم نام تجاری این پردازنده چیست و کوالکام آن را با چه نامی عرضه خواهد کرد. اما به احتمال زیاد، این پردازنده قدرتی بین اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و نسل ۳ خواهد داشت. این در حالی است که باید یک تراشه برای گوشی‌های میانرده‌ی پریمیوم باشد. حال شاید اسنپدراگون ۸ اس نسل ۲ یا اسنپدراگون ۸ نسل ۳ لایت.

رولاند کوانت، یک افشاگر دیگر هم ادعا کرده که SM7675،‌ یک تراشه‌ی دیگر از نسل ۷ است که متأسفانه اطلاعات زیادی از آن در اختیار نداریم. به نظر می‌رسد کوالکام از پردازنده های اسنپدراگون متعددی در سال ۲۰۲۴ رونمایی خواهد کرد که از لحاظ قدرت پردازشی و گرافیکی، کم‌نظیر و بسیار بهتر از قبل خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا