موبایل

بهبود عمر باتری آیفون با غیرفعال کردن چند تنظیم در iOS

اپل با عرضه باتری های سری آیفون 13 امسال خود عملکرد بسیار خوبی داشته است و آیفون 13 پرو مکس عمر باتری باورنکردنی دارد. که این مورد البته با در نظر گرفتن نرخ به روز رسانی 120 هرتز در انواع “Pro” و اتصال 5G در هر چهار مدل است. ظرفیت 4352 میلی آمپر ساعت در آیفون 13 پرو مکس، بزرگترین ظرفیت موجود در هر آیفونی است که تا به حال دیده ایم.

فناری برتر دیجیتال به نقل از فون آرنا؛ صرف نظر از اینکه کدام مدل آیفون را دارید، می توانید عمر باتری دستگاه را با پیروی از دستورالعمل های ساده ای که توسط یک TikToker به نام “کاداما” که 1.9 میلیون دنبال کننده دارد ارسال شده است، بهبود ببخشید.

البته اگر احساس می‌کنید که نیازی به به‌روزرسانی برنامه‌هایتان در پس‌زمینه ندارید، یا برایتان مهم نیست که افکت‌های تمام صفحه‌تان به‌طور خودکار در برنامه پیام‌ها پخش می‌شوند، شاید بخواهید با خاموش کردن تعدادی از ویژگی ها عمر باتری آیفون خود را تا حد زیادی بهبود ببخشید.

بهترین راه برای جلوگیری از مصرف باتری آیفون توسط برنامه‌هایی است که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و مسیر تنظیمات بدین صورت می باشد.

Settings > General > Background App Refresh به قسمت بروید و این ویژگی را خاموش کنید.

و سپس به Settings > Battery > Battery Health > Toggle on Optimized Battery Charging بروید.

کاداما می گوید که پس از پیروی از این دستورالعمل ها، “اکنون باتری شما بسیار بیشتر دوام می آورد.”

این چیزی شبیه به معامله است. در حالی که عمر باتری شما بهبود می‌یابد، برنامه‌ها در پس‌زمینه به‌روزرسانی نمی‌شوند، وقتی تنظیم «بازخوانی برنامه پس‌زمینه» را خاموش کنید. این بدان معناست که به‌روزرسانی‌هایی که معمولاً برنامه‌های شما در پس‌زمینه انجام می‌دهند، خواه امتیازات ورزشی، قیمت‌های بورس یا آخرین دما باشند،یعنی در حقیقت تا زمانی که برنامه انتخابی خود را برای به‌ روزرسانی باز نکنید، به‌روزرسانی نمی‌شوند. به عبارت دیگر، اگر برنامه ورزشی مورد استفاده همیشگی خودتون را باز کنید، در ابتدا ممکن است فوراً به به روزترین امتیاز شما نمایش داده نشه.

سایر پیشنهادات «کاداما» برای صرفه جویی در مصرف باتری آیفون شما  عبارتند از رفتن به

Settings > Accessibility > Motion > Toggle off Auto-Play Message Effects and Auto-Play Video Previews.

که وقتی غیرفعال باشد، اولی اجازه پخش خودکار جلوه‌های تمام صفحه در برنامه پیام‌ها را نمی‌دهد (که ممکن است برای شما مهم نباشد) و پخش خودکار پیش‌نمایش‌های ویدیو را خاموش می‌کند.

 

ترجمه: حمید حیدری

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا