تکنولوژی

رونمایی شیائومی از فناوری جدید باتری گوشی

ظرفیت باتری گوشی طی ۱۰ سال پیشرفت چشمگیری داشته است. در آن دوران بیشتر گوشی‌ها با باتری‌های ۲۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و حتی با ظرفیت‌های کمتر راهی بازار می‌شدند. اما این روزها، تقریبا تمام گوشی‌ها از باتری‌های مبتنی بر حداقل ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کنند. اما در این میان، شیائومی به فناوری جدیدی دست پیدا کرده که ظرفیت باتری را بدون نیاز به افزایش اندازه‌ی آن، بیشتر می‌کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ این شرکت اعلام کرده که به لطف این فناوری جدید، این باتری‌ها تا ۱۰ درصد ظرفیت بیشتری خواهند داشت. به طور مشخص، شیائومی مدعی شده که این تکنولوژی جدید قادر است عمر باتری گوشی را تا ۱۰۰ دقیقه افزایش دهد. گویا در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ تولید انبوه باتری‌های مبتنی بر این تکنولوژی جدید آغاز خواهد شد. به همین خاطر اولین گوشی‌های مبتنی بر این نوع باتری‌ها اواخر ۲۰۲۲ یا اوایل ۲۰۲۳ راهی بازار می‌شوند. بنابراین نباید انتظار بهره‌گیری گوشی‌های سری شیائومی ۱۲ از این باتری جدید را داشته باشیم.

روی هم رفته طی سال‌های گذشته اگرچه فناوری‌های مختلف مربوط به گوشی‌های هوشمند با پیشرفت گسترده‌ای روبرو شده‌اند، اما اساس باتری‌های موجود در گوشی‌های هوشمند تغییر چندانی نداشته است. مهم‌ترین رویکردی که شرکت‌ها برای افزایش عمر باتری استفاده می‌کنند، بهره‌گیری از باتری‌های بزرگ‌تر است. برخی شرکت‌ها هم دو باتری در گوشی‌های خود تعبیه می‌کنند. به‌عنوان مثال می‌توانیم به شیائومی، هواوی و وان‌پلاس اشاره کنیم که چنین رویکردی را اتخاذ کرده‌اند. چنین رویکردی نه‌تنها دست شرکت‌ها را برای تعبیه‌ی قطعات داخلی بازتر می‌کند، بلکه در زمینه‌ی سرعت شارژ هم مزایایی دارد.

در ضمن با توجه به اینکه روزبه‌روز شمار کاربران اینترنت ۵G افزایش پیدا می‌کند، اهمیت عمر باتری بیشتر از گذشته شده است زیرا اینترنت ۵G فشار زیادی به باتری وارد می‌کند. علاوه بر این، در حال حاضر تقریبا تمام گوشی‌های میان‌رده و پرچم‌دار از نمایشگرهای مبتنی بر رفرش ریت بالا بهره می‌برند که این نمایشگرها هم عمر باتری را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهند.

طی سال‌های گذشته گزارش‌های زیادی درباره‌ی پیشرفت‌های به دست آمده در زمینه‌ی باتری‌های گرافینی منتشر شده است. گرافین از ترکیبی از اتم‌های کربن تشکیل شده که در یک ساختار محکم شبیه لانه‌ی زنبور به یکدیگر متصل شده‌اند. ضخامت گرافین یک لایه اتم کربن است و بنابراین به طور شگفت‌انگیزی باریک محسوب می‌شود.

شیائومی

سلول‌های گرافینی بسیار سریع‌تر از باتری‌های لیتیوم یونی شارژ می‌شوند و ظرفیت بسیار بالاتری دارند؛ علاوه بر این باید به ضخامت و وزن بسیار کمتر آن‌ها هم اشاره کنیم. ویژگی وزن و ضخامت برای گوشی‌های هوشمند اهمیت زیادی دارد زیرا به شرکت‌ها اجازه می‌دهد بدون نیاز به افزایش ضخامت بدنه، از باتری‌های بسیار بهتری استفاده کنند. همچنین باید به عملکرد حرارتی فوق‌العاده‌ی این نوع ماده هم اشاره کنیم که منجر به بهبود عمر باتری و ایمنی آن می‌شود.

با وجود اینکه این فناوری مزایای بسیار زیادی دارد، ولی هنوز مشخص نیست که چه زمانی برای باتری گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین چالش‌های موجود بحث هزینه‌های تولید بسیار بالای این ماده است که احتمالا به مرور زمان این هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند. بنابراین با توجه به تمام چالش‌های موجود، تا اطلاع ثانوی باتری‌های گوشی‌های هوشمند با پیشرفت مهمی روبرو نمی‌شوند ولی در این میان، این فناوری جدید شیائومی خبر خوبی برای کاربران گوشی‌های این شرکت محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا