موبایل

درز اطلاعات جدید از سرعت شوکه‌کننده آیفون ۱۴

برای نخستین بار در تاریخ آیفون، انتظار می‌رود اپل در نسل جدید آیفون، چیپ ست متفاوتی استفاده کند که عملکرد و سرعت آن را به طرز چشمگیری بهبود خواهد بخشید.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل ازایسنا، افشاگر ناشناسی به نام آی هکتو (iHacktu) گزارش کرده است تراشه جدید A۱۶ اپل که مختص مدلهای آیفون ۱۴ پرو خواهد بود، عملکرد فوق العاده و بهبود باتری نسبت به مدل A۱۵ ۲۰۲۱  خواهد داشت که برای مدلهای غیرپرو حفظ خواهد شد. این یافته‌ها مورد حمایت یکی از افراد مطلع و معتبر این صنعت قرار گرفته است.

به گفته آی هکتو، سی پی یو (پردازنده) تراشه A۱۶ به میزان ۴۲ درصد و پردازنده گرافیکی آن ۳۵ درصد سریعتر از مدل قبلی است. بهبودی در این حد و اندازه از زمان تراشه A۱۰ آیفون ۷ در سال ۲۰۱۶ مشاهده نشده است. در آن زمان، عملکرد سی پی یو تراشه A۱۰  به میزان ۴۰ درصد و پردازنده گرافیکی آن ۵۰ درصد نسبت به تراشه A۹ در آیفون ۶S بهبود پیدا کرده بود.

بعلاوه، آی هکتو مدعی شده است با دو ساعت و ۱۰ دقیقه استقامت اضافی، بهبود چشمگیری در باطری صورت گرفته و سرعت شارژ سریع در مدلهای آیفون ۱۴ پرو به ۵۰ درصد شارژ ظرف مدت ۱۶ دقیقه رسیده که نصف زمان ۳۰ دقیقه در مدل آیفون ۱۳ پرو است.

آنچه که به اظهارات آی هکتو اعتبار بخشیده است، تایید این ارقام از سوی یک منبع مطلع صنعتی به نام ShrimpApplePro است. این افشاگر اعلام کرده که اپل با استفاده از رم LPDDR۵ به این جهش در عملکرد دست پیدا کرده است.

مصرف نیروی رم، LPDDR۵ به میزان ۳۰ درصد کمتر از مدل LPDDR۴X بکار رفته در مدلهای قبلی آیفون و سرعت آن یک و نیم برابر بیشتر است. رم LPDDR۴X در مدلهای استاندارد آیفون ۱۴ استفاده خواهد شد.

بر اساس گزارش فوربس، اگر این ادعاها درست باشد، سقف انتظارات طرفداران اپل شکسته خواهد شد. با توجه به بهبودهای صورت گرفته در طراحی و ارتقاهای دوربین در مدلهای آیفون ۱۴ پرو، اپل نهایت تلاش خود را از زمان عرضه آیفون ایکس به همراه آیفون ۸ برای پرفروش کردن این گوشی، انجام می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا