گیمویدئو

عرضه‌ی استاکر ۲ به سال ۲۰۲۳ موکول شد

استودیوی GSC Game World به طور رسمی اعلام کرده که انتشار بازی مورد انتظار استاکر ۲ از دسامبر سال جاری به سال ۲۰۲۳ موکول شده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ بازی S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl در رویداد ایکس‌باکس و بتسدا به طور کامل غایب بود و به دلیل شرایط خاص کشور اوکراین یعنی جایی که استودیوی سازنده‌ی بازی در آن مستقر است، این تاخیر چندان دور از انتظار نبود. این بازی تیراندازی ابتدا به خاطر مشکلاتی در روند توسعه تا ۸ دسامبر ۲۰۲۲ به تعویق افتاده بود. سپس با تهاجم روسیه به اوکراین توسعه‌ی آن در ماه مارس متوقف شد و در ماه می پس از انتقال بخشی از تیم استودیو به جمهوری چک، از سر گرفته شد.

در واقع گفته شده که برخی از کارمندان استودیوی جی‌سی‌اس تصمیم گرفته‌اند تا زمانی که بخشی از ساخت بازی در کیف ادامه دارد، از کشور خود دفاع کنند. البته همانطور که گفته شد بیشتر توسعه‌ی بازی در دفتر این استودیو در کشور چک انجام می‌شود و انتظار می‌رود که توسعه‌ی بازی به طور کامل به این کشور منتقل شود.

با این حال استودیوی سازنده سعی کرد در کنار خبر تاخیر در انتشار بازی، با تریلری اندکی از ناراحتی طرفداران کم کند. این تریلر که دقایق ابتدایی بازی را نمایش می‌دهد، با کامیونی شروع می‌شود که به سمت منطقه‌ی ممنوع چرنوبیل در حال حرکت است و در نهایت از کنترل خارج می‌شود. شخصیت اصلی داستان که در پشت کامیون قرار دارد، بیدار شده و قبل از هر چیزی به برخی از پدیده‌های گرانشی عجیب و غریب منطقه توجه می‌کند.

گفتنی است که مانند بازی‌های قبلی این مجموعه، استاکر ۲ ترکیبی از ژانر شبیه‌ساز ایمرسیو، بقا و تیراندازی اول شخص را ارائه می‌دهد. بازیکنان در انتخاب مسیر خود در روایت آن آزادند و حین پیشروی در داستان باید مراقب خواب، غذا و اجتناب از تشعشعات هسته‌ای باشند. از طرفی جناح‌های مختلفی در منطقه وجود دارند که برخی دوستانه رفتار می‌کنند و برخی تحمل دیدن غریبه‌ها را ندارند. همچنین بیش از ۳۰ نوع سلاح مختلف به همراه تجهیزات متنوع برای شخصی‌سازی آن‌ها در بازی قرار داده شده است.

استاکر ۲ در تاریخی نامعلوم در سال ۲۰۲۳ برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و اس منتشر خواهد شد. این بازی همچنین در روز عرضه روی سرویس گیم پس در دسترس قرار خواهد گرفت. در ادامه می‌توانید تریلر منتشر شده را تماشا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا