فناوری اطلاعات

۴ USB سال آینده به بازار می‌آید

البرز فاوا نیوز، USB-IF از تکمیل جزئیات فنی USB۴ خبر داده است. این جزئیات در مدت کوتاهی به دست طراحان، مهندسین و تولیدکنندگان می‌رسد و این بدان معناست که می‌توان انتظار داشت که USB۴ در سال ۲۰۲۰ میلادی به بازار عرضه شود.

ویژگی برجسته این محصول سرعت ۴۰ گیگابایت بر ثانیه آن است که با نرخ تبادل تاندربولت ۳ (Thunderbolt ۳) برابری کرده و دوبرابر این میزان در USB۳.۲ است.

USB۴ از فرم فاکتوری مشابه با USB type-C استفاده کرده و با ورژن‌های قدیمی USB۳.۲، USB ۲.۰ و تاندربولت ۳ سازگار خواهد بود.

تفاوت موجود بین USB۳ و تاندربولت ۳ مصرف کنندگان را سردرگم کرده بود. USB۳ اگرچه یک رابط فراگیر است اما نرخ تبادل داده آن در بهترین حالت نصف تاندربولت ۳ انحصاری است. USB۴ با ادغام این دو استاندارد، یک اتصال دوطرفه ۴۰ گیگابایت بر ثانیه‌ای ایجاد می‌کند که امید می‌رود به اتصالی واحد بین دستگاه‌ها و پلتفرم‌ها تبدیل شود.

پهنای باند ۴۰ گیگابیت در ثانیه با پروتکل تاندربولت ۳ چندسالی می‌شود که در دسترس است اما انحصار اینتل جلوی استفاده گسترده از آن را گرفته بود. سرانجام اینتل تصمیم به مجانی کردن تاندربولت ۳ گرفت و امروز هر سازنده‌ای می‌تواند به طور مجانی از این تکنولوژی استفاده کند. حال این استاندارد در قالب  USB ۴ عرضه شده و پهنای باند را از ۲۰ گیگابیت در ثانیه در USB ۳.۲ به ۴۰ گیگابیت در ثانیه می‌رساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا