تکنولوژی

سقوط ارزش سهام اسپاتیفای

به نظر می رسد اسپاتیفای در حال حاضر بهترین زمان خود را نداشته است. ارزش بازار این پلتفرم محبوب موسیقی به دلیل جنجال مداوم با پادکست جو روگان، 2.1 میلیارد دلار کاهش یافته است.

جو روگان متهم به انتشار اطلاعات غلط در مورد واکسن ها شد که باعث شد نیل یانگ خواننده کانادایی-آمریکایی موسیقی خود را از اسپاتیفای حذف کند؛ این هنرمند اسپاتیفای را متهم کرد که محتوای خود را به اندازه کافی تعدیل نمی کند و از روگان در ادعای گسترش اطلاعات نادرست حمایت می کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از فون آرنا؛ سهام اسپاتیفای متعاقباً تنها در سه روز، از ۲۶ ژانویه تا ۲۸ ژانویه، در پی اعتراض یانگ، ۶٪ کاهش یافته است. علاوه بر این، خواننده کانادایی جونی میچل نیز از یانگ حمایت کرده و آهنگ هایش را نیز از این پلتفرم حذف کرده است.

قبل از همه این اتفاقات، نامه ای به اسپاتیفای داده شد که توسط ۲۷۰ پزشک و استاد امضا شده بود، و در آن از پلتفرم خواسته شده بود تا محتوای آن را بهتر تعدیل کند و به یک قسمت از تجربه جو روگان اشاره کرد. قسمت مورد استناد پادکست محبوب با دکتر پزشکی رابرت مالون بود که در رابطه با واکسن های COVID حرف های بحث برانگیزی برای گفتن داشت.

اسپاتیفای این ماه جنجال های زیادی را پشت سر گذاشته است. قیمت سهام آن در اوایل این ماه کاهش یافته بود، این شرکت گزارش سقوط 25٪ ارزش سهام خود را در تاریخ 25 ژانویه، یک روز قبل از اینکه همه ی اینها آغازشود، کرده بود.

با وجود آن، اسپاتیفای اعلام کرد که بیش از 2000 قسمت پادکست مربوط به کوید 19 را از زمان شروع آن حذف کرده است.

ترجمه:مهتا حیدری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا