فناوری اطلاعات

میزبانی بیش از ۱۰۰۰ خدمت الکترونیکی بین دستگاهی

مرکز ملی تبادل اطلاعات، میزبان بیش از یک 1000 خدمت الکترونیکی بین دستگاهی شد.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از ایسنا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است به منظور تسهیل اجرای بند ب ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه برای به اشتراک‌گذاری بانک‌های اطلاعاتی پایه با هدف جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌ها به منظور ارایه خدمات بین دستگاهی، مرکز ملی تبادل الکترونیکی اطلاعات پایه و بین دستگاهی را ایجاد کند که این وظیفه به سازمان فناوری اطلاعات ایران محول شده است.

با انجام اقدامات سازمان فناوری اطلاعات و در عین حال همکاری دستگاه‌های اجرایی کشور، بیش از هزار خدمت الکترونیکی در مرکز ملی تبادل اطلاعات استقرار یافت و نیز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تراکنش خدمات الکترونیکی در سال به‌صورت متمرکز و یکپارچه در این مرکز ثبت شد. بررسی وضعیت پیشرفت صعودی توسعه خدمات دولت الکترونیکی نشان می‌دهد تا پایان دولت دوازدهم، تعداد خدمات به حدود ۱۲۰۰خدمت افزایش می‌یابد.

بررسی وضعیت تعداد خدمات ارایه‌شده و تراکنش‌های انجام‌شده در یک سال گذشته در زیر به نمایش گذاشته شده است. این تصویر حاکی از آن است که در سال ۱۳۹۹، بیش از یک میلیارد و ۳۰۶ میلیون تراکنش در مرکز ملی تبادل اطلاعات انجام شده و بیشترین تعداد تراکنش‌ها در دی‌ماه صورت گرفته است.

همچنین تعداد سرویس‌های ارائه‌شده در سال ۱۳۹۹  نشان می‌دهد اسفندماه با ۱۰۰۹ خدمت، در صدر ماه‌های ارائه‌شده خدمات قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا