گیم

۱۰ بازی خفن که ارزش چندبار تجربه را دارند!

ساخت و توسعه بازی‌ها مسئله‌ای دشوار است و ساخت بازی‌هایی که بازیکنان دوست داشته باشند آن‌ها را بیش از یک بار بازی کنند حتی دشوارتر است. البته برخی از شرکت‌های توسعه دهنده بازی موفق به ساخت بازی‌های به یادماندنی شده‌اند. این شرکت‌ها موفق شده‌اند تا تعداد زیادی بازی خفن را بسازند که آنقدر محبوب و هیجان انگیز هستند که مردم هرگز نمی‌خواهند آن‌ها را کنار بگذارند. اگرچه تولید بازی‌هایی در این حد محبوب بسیار دشوار است زیرا سازندگان باید مطمئن شوند که توجه بازیکن را در تمام طول کل گیم پلی به صورتی حفظ می‌کنند که خطر از دست دادن یک بازیکن حتی پس از پایان بازی به کلی حذف شود.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، لازم نیست یک بازی چند نفره باشد تا ارزش تکرار بالایی داشته باشد. یک بازی فقط باید آنقدر سرگرم کننده باشد که بازیکنان بخواهند صدها ساعت خود را در بازی غرق کنند. بازی‌های معرفی شده در این لیست بهترین عملکرد را در جذب بازیکنان و علاقه‌‌مند نگه داشتن آن‌ها در در طول سال‌ها داشته‌اند. تمام این بازی‌ها بسیار متفاوت هستند و مقایسه آنها دشوار است زیرا همه آن‌ها در ژانرهای خود خاص محسوب می‌شوند و ارزش تکرار قوی‌ای دارند.

۱۰. بازی  The Elder Scrolls: Skyrim

بازی The Elder Scrolls: Skyrim یکی از آن تجربه‌های بی پایان محسوب می‌شود. این بازی را می‌توان به سطوح و مراحل فوق العاده متفاوتی تغییر داد و بازیکنان می‌توانند تقریباً هر جنبه‌ای از آن را که می‌خواهند دگرگون کنند. بخش بسیار جالب قسمت پنجم مجموعه الدر اسکولورز (Elder Scrolls) این است که حتی بدون مودهای بسیاری که برای آن طراحی شد هنوز ماموریت‌های بی‌شماری برای تکمیل وجود دارند و بازیکنان می‌توانند هر راهی را که می خواهند انتخاب کنند.

این ویژگی یکی از بخش‌های مهم و بزرگ در قسمت اسکایریم (Skyrim) است. بازیکنان می‌توانند در اسکایریم هر کدام از شخصیت‌هایی که می‌خواهند باشد و نقش خود را طوری تنظیم کنند که کاملاً با سبک بازی‌ مورد علاقه آن‌ها مطابقت داشته باشد. بازیکنان آزادند تا مهارت‌های مختلف را با هم ترکیب کنند و به اصناف مختلف بپیوندند. این بازی همچنین پر از رمز و راز است زیرا ماموریت‌ها داستان‌های جالبی را با دشمنان جدید و مواردی که باید کشف شوند ارائه می‌دهند.

این بازی هم اکنون برای پلتفرم‌های نینتندو سوییچ، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اکس و اس، ایکس باکس 360، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، پلی استیشن 3 و رایانه‌های شخصی در دسترس است.

۹. بازی The Stanley Parable

The Stanley Parable یا تمثیل استنلی از نظر کاری که برای داستان سرایی مبتنی بر روایت در بازی انجام می‌دهد یک اثر هنری به شمار می‌رود. بخش منحصر به فرد این بازی این است که طوری طراحی شده است که دوباره پخش شود و در واقع اینگونه است که بسیاری از لایه‌های داستان آن باز می‌شوند. ۱۹ پایان مختلف در این بازی وجود دارد و هر عملی در دنیای عجیب و غریب آن واکنش متفاوتی به همراه دارد.

کلیت بازی به گونه‌ای روایت شده است که از کسل کننده شدن آن جلوگیری می‌کند. این بازی لزوماً از آن دسته بازی‌هایی نیست که می‌توان آن را بی‌نهایت و بدون خسته شدن، مانند برخی از عناوین این فهرست، بازی کرد. با این حال وقتی صحبت از بازی‌هایی که ارزش چندبار تکرار شدن را دارند باشد، تمثیل استنلی یک بازی خفن محسوب می‌شود.

این بازی هم اکنون بر روی رایانه‌های شخصی قابل اجرا است.

۸. بازی Valorant

Valorant یک بازی چند نفره در سبک تیراندازی و قهرمان اول شخص است که ماجراجویی‌های زیادی دارد. این بازی به مهارت زیادی نیاز دارد تا در آن خوب شوید، زیرا به هدف‌گیری بی‌نقص، درک گوشه‌ و کنارهای نقشه‌های بازی و درک نحوه کار همه عوامل مختلف نیاز دارد. و درواقع همین ماهیت تاکتیکی بازی است که آن را بسیار لذت بخش کرده است.

سیستم رتبه‌بندی در این بازی چیزی است که طرفداران را علاقه‌مند نگه داشته است. زیرا تمام بازیکنان می‌خواهند به بهتر شدن و بالا بردن رتبه خود ادامه دهند و رشد خود را تماشا کنند. حتی کسانی که بازیکنان معمولی و تازه‌کار به شمار می‌روند نیز می‌‌توانند از حالت بدون رتبه بازی استفاده کنند و با جنبه‌های مختلف آن سرگرم شوند.

بازی ولورنت در حال حاضر تنها بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی دردسترس است.

۷. بازی No Man’s Sky

No Man’s Sky یا آسمان هیچ کس از نظر مقیاس در مقایسه با سایر بازی‌های این لیست بزرگترین است. دلیل آن این است که تعداد ۱۹ کوینتیلیون سیاره در منظومه‌های خورشیدی مختلف فضای این بازی طراحی شده است که بازیکنان می‌توانند آن‌ها را کشف کنند. بازیکنان می‌توانند با یافتن گیاهان و جانوران جدید در این دنیاها گم شوند زیرا همه چیز در آن‌ها به صورت عظیمی طراحی شده است.

آسمان هیچ کس یک بازی به سبک بقا و اکشن ماجراجویی است و ترکیبی عالی از کاردستی، اکتشاف و اقدام را در خود جای داده است. با اینکه داستان چندانی در گیم پلی وجود ندارد، اما با استفاده از توانایی جمع آوری منابع و ایجاد پایگاه‌های شگفت انگیز در سیارات مختلف در جهانی وسیع می‌توان اوقات خوشی را گذراند.

این بازی خفن هم اکنون بر روی پلتفرم‌های نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، آیپد و رایانه‌های شخصی در دسترس است.

۶. بازی Fortnite

فورتنایت بی‌شک یکی از بزرگترین بازی‌های زمان خود است. هر بار که طرفداران فکر می‌کنند که بازی قرار است از بین برود و یا محبوبیت خود را از دست بدهد، سازندگان آن نشان می‌دهند که می‌توانند مثل همیشه قوی به صنعت بازی بازگردند. این بازی خفن به خوبی افراد را درگیر نگه می‌دارد، رایگان است و با اضافه شدن شخصیت‌ها و توانایی‌های جدید هیچ وقت قدیمی نمی‌شود.

اپیک گیمز (Epic Games)، ناشر بازی، همیشه به صحبت‌های مخاطبان خود گوش می‌دهد و وقتی آن‌ها از بازی خسته می‌شوند مطمئن می‌شود که نوع جدیدی از بازی در به‌روزرسانی‌های جدید آن عرضه می‌شود و یا تنظیمات را تغییر می‌دهد. فورتنایت یکی از آن بازی‌هایی است که اجازه دارد هر زمان که بخواهد از نظر مکانیک بازی و گیم پلی تغییر پیدا کند و این موضوع بخشی از جذابیت بالای آن است.

فورتنایت هم اکنون بر روی پلتفرم‌های نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس، اندروید، آی‌او‌اس و رایانه‌های شخصی قابل اجرا است.

۵. بازی Super Smash Bros. Ultimate

Super Smash Bros. Ultimate در سطوح مختلفی عالی است. بازیکنان ماهرتر می‌توانند آن را به صورت رقابتی در برابر سایر بازیکنان بازی کنند و طرفداران می‌توانند آن را در خانه‌های خود با دوستان و خانواده بازی کنند یا خودشان داستان گیم پلی را به تنهایی بازی کنند. افراد با هر مقدار مهارتی که دارند می‌توانند از این بازی لذت ببرند و بارها آن را بازی کنند.

بازی را می توان با افراد سطح بالا و افراد کم مهارت نیز انجام داد زیرا خطرات و آیتم‌های آن قابل تنظیم هستند. یکی دیگر از جنبه‌های بازی که ارزش پخش آن را افزایش می‌دهد این است که تعداد آیتم‌هایی که برای باز کردن وجود دارند بی‌پایان است. این بازی به احتمال زیاد مانند قسمت قبلی این مجموعه می‌تواند از آزمون زمان جان سالم به در ببرد و مدت زیادی در فهرست بهترین بازی‌ها بماند.

Super Smash Bros. Ultimate هم اکنون بر روی نینتندو سوییچ قابل اجرا است.

۴. بازی Minecraft

احتمالا ماینکرفت یکی از بهترین بازی‌های جهان باز و سبک کاردستی باشد که تا کنون ساخته شده است. این بازی به بازیکنان این امکان را می‌دهد که یک دنیای نامحدود داشته باشند که در آن هر چیزی قابل ساخت باشد. در ماینکرفت بازیکنان کنترل هر آنچه را که می‌خواهند انجام دهند را در دست دارند و گزینه‌ها و امکانات نامحدودی برای انواع بازیکنان طراحی شده است.

حتی بدون سرورهای مناسب، ماینکرفت تجربه‌ای را ارائه می‌دهد که می‌تواند هم آرامش‌بخش و هم جذاب باشد. بازیکنان می‌توانند بدون نگرانی مواد اولیه خود را جستجو کنند، بسازند و در نهایت با آن‌ها خانه‌های زیبا بسازند. آن‌ها همچنین می‌توانند سعی کنند غارهای مختلف را کشف کنند و با دشمنان سرسخت مقابله کنند. در هر صورت، تجربه ماینکرفت زمانی شگفت انگیز با امکانات بی پایان است.

ماینکرفت بر روی پلتفرم‌های بسیاری از جمله نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس، اندروید، آی‌او‌اس و رایانه‌های شخصی قابل اجرا است.

۳. بازی World Of Warcraft

World of Warcraft یا دنیای وارکرفت باید بزرگترین بازی آنلاین چندنفره گسترده باشد که تاکنون وجود داشته است. شاید یکی از دلایل این رتبه‌بندی عمر طولانی بازی باشد. نزدیک به ۱۸ سال است که دنیای وارکرفت وجود دارد و از آن زمان تا به حال توسعه‌ها و به ‌روزرسانی‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. همین موضوع باعث می‌شود که یک جریان تقریباً بی پایان از محتوا و چالش‌ها برای کاوش وجود داشته باشند. این بازی با فضای عظیم خود یک تجربه واقعی از شروع از پایین یک رتبه بندی فانتزی و ارتقاء سطح تا تبدیل شدن به یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های بازی را ارائه می‌دهد.

بخشی از جادوی دنیای وارکرفت تراز کردن شخصیت‌های مختلف آن است زیرا همه آنها بسته به نژاد و کلاس خود پیشینه‌های متفاوتی دارند. آنها همچنین مهارت‌های مختلفی برای یادگیری دارند که یادگیری هر کدام از آن‌ها بازی را به یک تجربه سرگرم کننده تبدیل می‌کند.

دنیای وارکرفت هم اکنون بر روی رایانه‌های شخصی قابل اجرا است.

۲. بازی Elden Ring

الدن رینگ (Elden Ring) بی‌شک یکی از بزرگترین بازی‌های جهان باز در ژانر سولز لایک (Souls-like) است. این بازی دارای یک نقشه بزرگ با بخش‌های مختلف است. هر یک از آن بخش‌ها پر از سیاه چال‌هایی برای کاوش است و بازیکنان هرگز مطمئن نیستند که در آینده با چه چیزی روبرو خواهند شد. یک بازیکن می‌تواند در خرابه‌های مختلف پرسه بزند و روزنه‌ای پیدا کند که او را به قسمتی کاملاً متفاوت از نقشه می‌برد.

همه چیز در این بازی بزرگ طراحی شده به طوری که به نظر می‌رسد هرگز پایانی در کار آن نباشد.اما متاسفانه بازی در نهایت به پایان می‌رسد، با این حال حتی پس از اولین بازی یک بازیکن، هنوز چیزهای زیادی برای کشف وجود دارند. حتی اگر بازیکن بخواهد کاملاً از صفر شروع کند، بازی ارزش تجربه دوباره را دارد، چرا که کارهای زیادی وجود دارند که می‌توان با ساخت‌ها و روش‌های متنوع انجام داد.

بازی خفن الدن رینگ هم اکنون بر روی پلتفرم‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس و رایانه‌های شخصی قابل اجرا است.

۱. بازی The Binding of Isaac: Rebirth

The Binding of Isaac: Rebirth دارای بیش از ۷۰۰ آیتم با تمام موارد موجود در بسته‌های الحاقی مختلف آن است و همچنین تعداد ۱۰۲ باس و ۲۰ مینی باس در آن وجود دارند. برای آن‌هایی که با این بازی آشنایی ندارند، باید گفت که بازی یک سبک سرکش تمام عیار است زیرا وقتی بازیکن می‌میرد، تمام مراحل گذرانده شده پاک می‌شوند و بازی کاملاً از نو شروع می‌شود! هر دفعه که شخصیت اصلی بازی می‌میرد هر آنچه که پیشتر به دست آورده از بین می‌رود و مراحل جدیدی از ابتدا به روی او باز می‌شوند.

آیتم‌های بازی و اتاق‌ها به صورت تصادفی تنظیم می‌شوند، بنابراین تنوع زیادی در هر باری که بازیکن می‌میرد و دوباره شروع به بازی می‌‌کند، وجود دارد. البته بازیکن می‌تواند آیتم‌های جدیدی را که با پیشرفت در مراحل مختلف ظاهر می‌شوند را باز کند. این بازی خفن به نحوی طراحی شده که بارها پخش شود زیرا هر اجرا قسمت بیشتری از بازی را به نمایش می‌گذارد.

بازی The Binding of Isaac: Rebirth هم اکنون بر روی پلتفرم‌های نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، پلی استیشن ویتا، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس، آی‌او‌اس و رایانه‌های شخصی قابل اجرا است.

توسعه دهندگان صنعت بازی‌های ویدیویی تا به حال تعداد بسیاری بازی خفن ساخته‌اند که بی‌شک تجربه دوباره و چندباره آن‌ها خالی از لطف نیست. تجربه دوباره بازی‌های مذکور نه تنها می‌تواند جنبه‌های متفاوتی از بازی را به طرفداران نشان دهد که در بار اول به چشم نخورده‌اند، بلکه نقطه امنی برای بازیکنانی به شمار می‌رود که نمی‌خواهد وقت خود را صرف بازی‌های جدید اما بی‌ارزش کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا