فناوری اطلاعات

دوره شکوفایی صنعت فناوری اطلاعات هند به پایان خود رسیده است

طبق گزارش تحلیلگران موسسه جی پی مورگان، افزایش تورم، چالش های زنجیره تامین ذخایر و ضربه های ناشی از جنگ اوکراین پایان عصر شکوفایی صنعت سرویس های فناوری اطلاعات هند را رقم می زند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، سرویس های نرم افزار این صنعت که ارزش آن به ۱۹۴ میلیارد دلار می رسد، در دوره شیوع همه گیری به کسب وکارهای مختلف کمک کردند تا خود را با روش های خرید آنلاین و دورکاری منطبق کنند. اما اکنون با بازگشت کارمندان به دفاتر کاری و فشار جنگ روسیه و اوکراین بر بودجه های مشتریان اروپایی، این بخش با کاهش تقاضا روبرو شده است.

در گزارش این موسسه مالی آمده است: ما پیش بینی می کنیم رشد درآمد کاهش یابد و سود قبل از بهره و مالیات به دلیل تورم نیز کمتر شود. هرچند چشم انداز این صنعت در هند در بخش های خدمات و نرم افزار مثبت باقی می ماند، اما چرخه هزینه های صنعت فناوری به طور ساختاری شناور خواهد بود. ما معتقدیم ریسک های نزولی بیشتری درباره فرضیات درباره درآمدها وجود دارد.

جی پی مورگان پیش بینی می کند روند نزولی صنعت فناوری در ۲۰۲۳ میلادی بدتر شود که یکی از دلایل آن کاهش احتمالی سفارش ها از بازارهای کلیدی مانند آمریکا است. زیرا در این بازارها نیز رشد اقتصادی در حال کاهش است.

از سوی دیگر پیش بینی می شود صنعت فناوری اطلاعات به دلیل کارزار دستیابی به نیروی انسانی مستعد با کاهش سودآوری روبرو شود و این امر هزینه های استخدام و نگهداری کارمندان را افزایش داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا