موبایل

کالبدشکافی آیفون ۱۴

بررسی وب‌سایت iFixit از قطعات بکار رفته در مدل‌های آیفون ۱۴، نشان می‌دهد جدیدترین نسل این گوشی پرچمدار حاوی یک تراشه مودم کوالکام و تراشه‌های طراحی سفارشی اپل است.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از  ایسنا، اپل مدل‌های آیفون ۱۴ را روز جمعه عرضه کرد. یکی از قابلیت‌های مهم این گوشی، امکان اتصال به ماهواره برای ارسال پیامهای اضطراری در شرایطی است که وای فای یا شبکه سلولاری برای اتصال وجود ندارد.

اپل اوایل ماه میلادی جاری اعلام کرد که مدل‌های آیفون ۱۴ حاوی سخت افزاری جدیدی هستند که امکال ارسال پیام اضطراری را فراهم می‌کنند و اپل قصد دارد با یک به‌روزرسانی نرم افزاری در نوامبر، این سرویس را فراهم کند اما این شرکت به جزئیات سخت افزار ویژه ماهواره در این گوشی اشاره نکرده بود.

وب سایت iFixit که قطعات آیفون و محصولات الکترونیکی دیگر را تجزیه و تحلیل می‌کند تا راحتی تعمیر آنها را ارزیابی کند، این بار سراغ مدل آیفون ۱۴ پرو مکس رفت و بررسی این وب سایت نشان داد در این گوشی یک تراشه مودم ایکس ۶۵ کوالکام وجود دارد.

تراشه کوالکام، اتصال ۵G برای شبکه‌های سلولاری را فراهم می‌کند اما قادر است از باند ان ۵۳ استفاده کند که باند مورد استفاده توسط ماهواره‌های شرکت گلوبال استار است.

بر اساس گزارش رویترز، گلوبال استار اوایل ماه میلادی جاری توافقی با اپل را اعلام کرد که تحت این قرارداد، اپل از ۸۵ درصد ظرفیت شبکه ماهواره‌ای گلوبال استار برای فراهم کردن امکان ارسال پیام اضطراری جدید استفاده می‌کند.

اپل در بیانیه‌ای به رویترز اعلام کرد سخت افزار و نرم افزار اختصاصی بیشتری در آیفون ۱۴ برای قابلیت ارسال پیام جدید وجود دارد. آیفون ۱۴ دارای یک قطعه فرکانس رادیویی سفارشی و نرم افزار جدیدی است که کاملا توسط اپل طراحی شده‌اند و به اتفاق، امکان ارسال پیام اضطراری از طریق ماهواره در مدلهای جدید آیفون ۱۴ را فراهم می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا