موبایل

فراخوان حمایت از تولید گوشی و تبلت ایرانی تمدید شد

فراخوان اجرای «طرح جامع حمایت از توسعه زیست بوم همراه، توسعه بازار و فناوری تولید گوشی‌های هوشمند داخلی» تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از ایسنا، طی سال‌های گذشته، گوشی‌هایی که به اشکال مختلف در داخل تولید شده بودند، در بازار موجود بود اما موضوع تولید گوشی ایرانی چندی پیش باز هم مطرح شد و از نیمه‌های سال ۱۳۹۸ بود که موضوع تولید گوشی‌های جدید ایرانی، باز هم به یکی از مباحث حوزه فناوری اطلاعات راه پیدا کرد؛ آن هم تولید یک گوشی که ایرادهای مدل‌های قبلی را برطرف کرده باشد و بتواند با نسخه‌های خارجی رقابت کند.

چندی پیش معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری، گفته بود که پیش‌بینی می‌شود تا پایان دوره  پنج ساله اجرای طرح «حمایت از توسعه زیست‌بوم همراه، توسعه بازار و فناوری تولید گوشی‌های هوشمند داخلی»، صرفه‌جویی ارزی بیش از یک میلیارد دلار با تولید ۱۴ میلیون دستگاه گوشی همراه هوشمند و تبلت را شاهد خواهیم بود.

ارتقای سهم اقتصاد دیجیتال در توسعه ارتباطات، بهره‌مندی اقشار جامعه از ابزارهای نوین ارتباطی، توسعه عدالت ارتباطی با تولید گوشی همراه هوشمند و تبلت از طریق تامین زیرساخت‌های تولید شامل تامین فضای تولید، تست و ارزیابی محصولات و تامین مالی واحدهای تولیدی و در نهایت تحقق اهداف مصوب شورای عالی فضای مجازی مبنی بر دستیابی به ۲۰ درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند به تولیدات داخلی تا سال ۱۴۰۴ از جمله اهداف این طرح عنوان شد.

در این راستا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد با توجه به منویات مقام معظم رهبری و با هدف تحقق شعار سال با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» برای ارتقای سهم اقتصاد دیجیتال، بهره‌مندی تمامی اقشار جامعه از ابزارهای نوین ارتباطی، هوشمند و توسعه عدالت ارتباطی فراخوانی برای اجرای «طرح جامع حمایت از توسعه زیست‌بوم همراه، توسعه بازار و فناوری تولید گوشی‌های هوشمند داخلی» صادر کرده بود، که این فراخوان تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد.

با اجرای این طرح وزارت ارتباطات از تولید گوشی همراه هوشمند و تبلت، به صورت تامین زیرساخت‌های تولید (تامین فضای تولید، تست و ارزیابی محصولات) و همچنین اعطای تسهیلات کم‌بهره و یارانه سود برای سرمایه‌گذاری ثابت، سرمایه در گردش، تحقیق و توسعه و صادارت محصولات حمایت می‌کند.

به همین منظور، از تمامی تولیدکنندگان دارای شرایط زیر دعوت می‌شود مدارک و مستندات خود را حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه به معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نشانی الکترونیکی dti@ict.gov.ir ارسال کنند. همچنین متقاضیان می توانند برای انجام هماهنگی های لازم با شماره‌های 88117354 یا 88117746 تماس برقرار کنند.
حمایت‌ها در قالب قراردادها و تعهدات رسمی بین تولیدکنندگان و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام می‌شود. همچنین ارسال مدارک و مستندات برای متقاضیان به منزله ایجاد حقوق و برخورداری از حمایت‌ها نیست و موارد درخواست در کارگروه ویژه و تخصصی که به همین منظور در معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل شده، بررسی می‌شود.

حداقل شرایط تولیدکنندگان و توسعه‌دهندگان، این است که باید دارای پروانه تولید و بهره‌برداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه تولید تجهیزات ارتباطی هوشمند، تجهیزات الکترونیکی، تجهیزات و قطعات تولید گوشی هوشمند و تبلت، تجهیزات و قطعات خطوط تولیدی باشند، از سوابق اجرایی در زمینه تولید تجهیزات ارتباطی و قطعات همراه هوشمند، تجهیزات و قطعات الکترونیک برخوردار باشند و دارای سایت تولیدی و خطوط تولید مرتبط باشند.

مدارک و مستندات مورد نیاز ۱. شامل سوابق تولید گوشی تلفن همراه، تبلت یا سایر تجهیزات الکترونیکی، ۲. مجوزهای اخذشده از وزارت صنعت، معدن و تجارت و ۳. طرح تجاری مربوط به تولید تجهیزات ارتباطی هوشمند شامل و نه محدود به مواردی از جمله لحاظ دوره زمانی حداقل پنج سال در تدوین طرح کسب‌وکار و جزئیات اقدام در سال‌های اجرای طرح، میزان سرمایه‌گذاری انجام‌شده به تفکیک موارد سرمایه‌گذاری، میزان و نوع حمایت‌های مورد نیاز، شرکای تجاری خارجی احتمالی، طرح اشتغال و نیروی انسانی، مشخصه‌های فنی و قیمت تمام‌شده محصول طی سال‌های اجرای طرح، طرح لازم به منظور ورود به فاز طراحی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری محصول، مشخصه‌های تولید نرم‌افزار و سیستم‌عامل تلفن همراه و قیمت تمام‌شده در صورت داشتن فعالیت در این حوزه و طرح  انتقال فناوری.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا