موبایل

بعید به نظر می رسد آیفون 14 بدون پورت رونمایی شود

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مک رومرز؛ از زمانی که اپل جک هدفون آیفون 7 را در سال 2016 حذف کرد، شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه اپل در نهایت قصد دارد پورت لایتنینگ را برای طراحی کاملاً بدون پورت حذف کند. در واقع، تحلیلگران در ابتدا پیش‌بینی می‌کردند که بالاترین رده آیفون 13 «تجربه‌ای کاملاً بی‌سیم» را ارائه می‌دهد. البته این اتفاق نیفتاد، اما به دلایل زیر، آیفون 14 بدون پورت در سال 2022 به همان اندازه بعید به نظر می رسد.

تا آنجا که به داده ها مربوط می شود، اپل به دلیل محدودیت های پهنای باند باید فراتر از بلوتوث نگاه کند و به یک پروتکل بی سیم سریع تر تکیه کند که اجازه انتقال داده های آیفون را با سرعتی می دهد که یا با لایتنینگ مطابقت دارد یا بیش از آن، در غیر این صورت از دست دادن پورت به عنوان یک پسرفت دیده می شود.

با این حال، فقط انتقال داده ها نیست که نیاز به بی سیم شدن دارد. بدون لایتنینگ پورت، شما به طور مستقیم قادر به اتصال فیزیکی آیفون خود به یک کامپیوتر برای تنظیم مجدد در حالت بازیابی آن نیستید. مگر اینکه اپل به یک راه حل جایگزین برسد؛ ولی اگر اینطور نشود آیفون باید هردفعه برای اپدیت شدن یا کوچک ترین مشکلات   به فروشگاه اپل برگردد؛ به معنی تحریک بیشتر و مزاحمت برای کاربران.

اپل فقط باید به رقبای خودش نگاه کند تا ببیند چه چیزی در حال حاضر ممکن است. هر دو گوگل پیکسل 6 و 6  Pro سرعت شارژ بی سیم تا 21 و 23 وات پشتیبانی می کنند، در حالی که OnePlus 9 Pro دارای به لطف شارژر Warp نسل بعدی خود، داراری سرعت شارژ بی سیم 50W است، که قادر به شارژ یک تلفن خاموش به صد درصد در 43 دقیقه است. شیائومی یکی دیگر از رهبران در این زمینه است؛ گوشی Mi 11 اولترا خود را می تواند در داخل 30 دقیقه از 0٪ به 100٪ بی سیم شارژ کند.

با این حال با وجود این دستاوردهای سرعت در شارژ بی سیم، یک مشکل نادیده گرفته شده؛ به طور کلی بهره وری انرژی آن ضعیف است. در سال ۲۰۲۰ اریک راونسکرافت دریافت که شارژ بی سیم از حدود ۴۷٪ قدرت بیشتری نسبت به شارژ سیمی برای همان مقدار قدرت استفاده می کند. مگر اینکه اپل راه حلی برای جلوگیری از هدر رفتن این انرژی دارد، هنوز هم برداشتن لایتنینگ پورت کار عاقلانه ای از نظر زیست محیطی نیست.

اگر گوشی ها بی پورت شوند این تنها مشکل زیست محیطی اپل نخواهد بود. در سال 2020 اپل اعلام کرد که از بین بردن لایتنینگ پورت آیفون ” باعث ایجاد مقدار بی سابقه ای از زباله های الکترونیکی می شود.” سخت نیست که ببینیم اگر در سال ۲۰۲۲ یک آی فون بدون پورت رونمایی شود، چگونه می توان از این موضوع در برابر اپل استفاده کرد. اینکار باعث می شود میلیون ها کابل های لایتنینگ موجود، شارژر ها و آداپتورهای دیگر یک شبه منسوخ شده و تبدیل به زباله شوند.

ترجمه:مهتا حیدری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا