فناوری اطلاعات

هفت ترفند مخفی جی‌میل که همه باید بدانند

جی‌میل رابط کاربری ساده‌ای دارد، اما در عین حال هزاران هک و ترفندهای پنهان برای بهینه‌سازی تجربه کاربری در جی‌میل شما وجود دارد، از جمله لغو ارسال ایمیل.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا،  بیش از ۳۰۰ میلیارد ایمیل روزانه در سال ۲۰۲۰ ارسال شد و تعداد زیادی از آنها در پلتفرم جی‌میل گوگل نوشته، ارسال و دریافت شد. جی‌میل ۱.۸ میلیارد از ۵.۶ میلیارد حساب ایمیل فعال را تشکیل می‌دهد و هر حسابی کارهای بیشتری از ارسال و دریافت صرف انجام می‌دهد.

لغو ارسال ایمیل

برای همه پیش آمده که بخواهند پیام‌هایی را که از طریق فضای مجازی ارسال کرده‌اند، پس بگیرند، این امکان وجود دارد. پس از ارسال ایمیل، کادر کوچکی در سمت راست پایین ظاهر می‌شود که از شما می‌پرسد آیا می‌خواهید ارسال را لغو کنید یا نه – پس از ارسال مستقیماً روی کلمه «Undo» کلیک کنید زیرا کلیک کردن در هر جای دیگری باعث ناپدید شدن این گزینه می‌شود. در تنظیمات پیش‌فرض، نماد لغو به‌مدت پنج ثانیه روی صفحه ظاهر می‌شود، که این زمان می‌تواند در تنظیمات تا ۳۰ ثانیه هم تغییر کند.

جستجوی پیشرفته

جستجوی پیشرفته ابزار مفیدی برای ردیابی بخشی از اطلاعات مدفون در صندوق ورودی شما است. ابزار جستجوی پیشرفته با کلیک کردن روی نماد با سه نوار لغزنده در کادر جستجو در بالای صندوق ورودی قابل دسترسی است. می‌توانید ایمیل‌ها را بر اساس فرستنده، گیرنده، تاریخ، کلمات جستجو کنید – حتی می‌توانید جستجوی ایمیل را با جستجوی کلماتی که ندارد، محدود کنید.

کدگذاری رنگ پیام‌های مهم

ستاره‌دار کردن پیام‌ها، مهم‌ترین ایمیل‌های شما را در یک پوشه جداگانه قرار می‌دهد. اما این پیام‌ها را می‌توان با ستاره‌های رنگی سازماندهی کرد. می‌توانید گزینه‌های مرتب‌سازی با کد رنگ بیشتری را در تنظیمات Gmail فعال کنید. با رفتن به تنظیمات، گزینه‌های رنگ بیشتری را فعال کنید، برای این کار در قسمت general به پایین صفحه بروید کنید و گزینه‌های رنگ بیشتری را به بخش “in use” بکشید.

نوشتن هوشمند

پیشنهادات نوشتن گوگل برای کاربرانی که با زبان اداری رسمی می‌نویسند، نعمتی است. فقط با تایپ کردن ابتدای یک عبارت، جیمیل باقیمانده آن را به شما پیشنهاد می‌دهد و در زدن کلید و زمان شما صرفه‌جویی می‌کند.
نوشتن هوشمند (Smart Compose) را می‌توان در تنظیمات روشن و خاموش کرد. گوگل حتی بازخوردهایی را برای بهبود کیفیت عبارات پیشنهادی نوشتن هوشمند می‌پذیرد.

صندوق ورودی سفارشی

طرح‌بندی پیش‌فرض جی‌میل نسبتا ساده است، اما کاربران می‌توانند ایمیل‌های خود را با کلیک کردن روی نماد چرخ‌دنده تنظیمات سریع، و انتخاب یک صندوق ورودی سفارشی بر اساس آنچه می‌خواهند ابتدا ببینند، اولویت‌بندی کنند: خوانده‌نشده، ستاره‌دار یا مهم. همچنین می‌توانید ویژگی صندوق‌های ورودی متعدد را اعمال کنید، که می‌تواند تمام ایمیل‌های را در یک صندوق ورودی متفاوت جابجا کند.

حالت محرمانه

یک ایمیل می‌تواند ناپدید شود، مانند اسنپ‌چت. برای این کار می‌توانید با کلیک کردن روی نماد قفل در نزدیکی دکمه ارسال، تاریخ انقضا را در ایمیل خصوصی تعیین کنید. البته کارفرمای شما ممکن است حالت محرمانه را از شبکه شما لغو کرده و کارمندان را از ارسال پیام‌های ناپدیدشده منع کند.

مکالمه صامت

می‌توانید یک رشته جی‌میل را که پاسخ‌های زیادی دریافت می‌کند، بی‌صدا کنید. این یک ویژگی ساده، اما کمی ناشناخته است. کادر سمت چپ ایمیلی که دریافت کرده‌اید را علامت بزنید و نوار گزینه‌ها در بالا ظاهر می‌شود. برای وارد شدن به منوی کشویی روی سه نقطه کلیک کنید و گزینه، mute را انتخاب کنید.

اگرچه سرویس جیمیل رایگان است اما این بدان معنا نیست که باید از نظر عملکرد، در حد امکانات اولیه باشد. با استفاده از تمام ویژگی‌های موجود، می‌توانید بیشترین بهره را از حساب خود ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا