فناوری اطلاعات

همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران با گروه مپنا

سازمان فناوری اطلاعات ایران و گروه مپنا در حاشیه نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۹ تفاهم نامه همکاری در زمینه تامین امنیت زیر ساخت های برقی کشور امضا کردند.

البرز فاوا نیوز، به نقل از ایرنا ،امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت: تامین امنیت در فضای سایبری بسیار مهم است تا کاربران در فضایی امن اطلاعات خود را مبادله کنند.

وی همچنین تامین امنیت زیرساخت های فناورانه نیز حائز اهمیت دانست و افزود: باید صنایع در این زمینه تقویت شود. همچنین صنعت برق یکی از زیرساخت های مهم است که در نظر داریم با همکاری گروه مپنا این صنعت تقویت شود.

ناظمی تصریح کرد: بخش های مختلف صنعتی از کلان داده ها استفاده می کنند تا صنعتی بهره ورتر، با کیفیت بهتر و با حداقل پسماند داشته باشند.

وی عنوان کرد: در ایران به واسطه تقسیم بندی حوزه ها بسیاری از فرصت ها را از دست می دهیم و همکاری های مشترک اندک است.

رئیس سازمان فناوری و اطلاعات ایران اضافه کرد: با امضاء این تفاهم نامه به دنبال ارتباطات بین نیروگاهی خود هستیم تا ایمن سازی نیز انجام دهیم. زیرا جمع آوری داده و کنترل داده ها بر مبنای این بستر امکان نفوذ را کمتر می کند.

وی افزود:

این تفاهم نامه تقسیم کاری است که از دانش و یافته های یکدیگر استفاده کنیم و شبکه ارتباطی خود را امن تر کنیم و شاید این موضوع شاخه های دیگر همکاری را ایجاد کند.

ناظمی تصریح کرد: این هماهنگی بدون دعوا بر سر اینکه چه کسی مسئول است ایجاد شده و به نیرگاه ها امنیت می دهد. امنیت زیرساخت های حیاتی مثل برق با زندگی در ارتباط است و با توسعه دیجیتال و آی سی تی ضرورت تامین امنیت مهم است و به سایر حوزه ها نیز ورود می کنیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت: امنیت یک مجموعه ای از توانمندی های مختلف است و شرکت های خصوصی توانمند نیازمند آن هستند که در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا امنیت خود را تامین کنند.

وی تاکید کرد: در این پروژه با استفاده از فراخوان از توان شرکت های خصوصی استفاده می کنیم تا زنجیره کاملی از احتیاجات زیر ساختی را ارائه کنیم.

این تفاهم نامه از سوی امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و عباس علی آبادی مدیرعامل گروه مپنا به امضا رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا