فناوری اطلاعاتموبایل

تله امنیتی در نرم‌افزار فیس اپ

به گفته کارشناسان حوزه امنیت، استفاده از نرم افزار فیس اپ (FaceApp) اطلاعات شخصی کاربران را به طور نامحدود و غیرقابل بازگشت در اختیار افراد سودجو قرار می‌دهد.

به گزارش تارنمای خبری «دیلی میل»، نگرانی این کارشناسان از یکی از شروط نصب این برنامه است که به آن امکان می دهد تا بدون اجازه کاربر، به تصاویر موجود در پوشه Camera Roll دسترسی داشته، آنها را ذخیره کرده یا مورد استفاده قرار دهد.

سرویس رایگان «فیس‌اپ» از هوش مصنوعی برای ویرایش عکس مورد نظر کاربر استفاده کرده و سن چهره موجود در آن را دو تا سه برابر بالا می برد.

این نرم افزار همچنین قادر است، رنگ مو و جنسیت فرد موجود در تصویر را تغییر داده و حتی آن را چند سال جوان تر کند.

faceapp

این روزها، با ترند شدن هشتگ faceappchallenge (چالش فیس‌ اپ) در شبکه های اجتماعی، این نرم افزار که تولید سال ۲۰۱۷ میلادی است، به یکی از محبوب ترین برنامه ها در بین کاربران iOS و اندروید تبدیل شده است.

اما همزمان با بالا رفتن محبوبیت این نرم افزار، شبهاتی در مورد میزان امنیت داده های کاربران این برنامه و کاری که با تصاویر این کاربران می کند، ایجاد شده است.

بنابر شروط قید شده در شرایط نصب این برنامه، فیس‌ اپ می تواند تصاویری که در ازای استفاده از هوش مصنوعی این نرم افزار استفاده کرده، تغییر داده و حتی منتشر کند.

 

جیمز واتلی از استراتژیست های شرکت انگلیسی Digitas با انتشار یک پست توئیتری در این باره نوشت: وقتی از فیس‌اپ استفاده می کنید، به این نرم افزار مجوزی نامحدود، غیرقابل بازگشت و بدون بهره مالکانه برای استفاده، انتشار و توزیع اطلاعات خود در هر فرمتی که باشد، می دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا