فناوری اطلاعات

گوگل ۱۰ هزار کارمند با بهره‌وری پایین را اخراج می کند

آلفابت، شرکت مادر گوگل مشغول انجام آمادگی های لازم برای اخراج حدود ۱۰ هزار کارمند با عملکرد ضعیف است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، سیستم مدیریت عملکرد جدید این شرکت به مدیران کمک می کند هزاران کارمند با بهره وری پایین را از اوایل سال آینده میلادی اخراج کنند.

مدیران براساس سیستم جدید از مدیران خواسته شده تا ۶ درصد از نیروی کار آلفابت را به عنوان افرادی با بهره وری پایین دسته بندی کنند که این میزان معادل ۱۰ هزار کارمند است.

سیستم جدید احتمالا میزان مشوق ها و سهام پاداشی که به کارمندان اعطا می شود را نیز کاهش می دهد. این شرکت در سال جاری با چالش های متعددی از تاثیرات همه گیری کرونا تا رشد تورم دست و پنجه نرم کرده است.

در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ میلادی سود آلفابت در مقایسه با سال گذشته ۲۷ درصد کاهش یافت که دلیل این امر درآمد و سود کمتر از میزان پیش بینی ها بود. ساندار پیچای مدیر گوگل در ماه جولای گفت: کاملا مشخص است که وضعیت اقتصاد کلان چالش برانگیز شده و آینده مبهم است.

او طی ماه های گذشته از کارمندان خواسته بود بهره وری خود را ارتقا دهند. در همین راستا پیچای در جلسه ای با کارمندان گفت: واقعیت را می دانید، ما قصد داریم در یکی از خطیر ترین وضعیت های اقتصادی در دهه گذشته کمی مسئولانه تر عمل کنیم. بنابراین مهم است که به عنوان یک شرکت در چنین لحظاتی کنار هم باشیم.

این درحالی است که بسیاری از شرکت های مستقر در آمریکا برای کاهش هزینه ها کارمندان خود را اخراج کرده اند. آمازون نیز قصد دارد ۱۰ هزار کارمند خود را اخراج کند.

پیش از آن نیز متا از اخراج ۱۱ هزار کارمند( معادل ۱۳درصد نیروی کار شرکت) خبر داده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا