گیم

سونی و هوندا می‌خواهند در ماشین‌ها پلی‌استیشن ۵ بگذارند

سونی و هوندا در حال ساخت یک خودرو با تمرکز روی بخش سرگرمی هستند. از این رو راهکارهای جدیدی را برای رقابت با تسلا (Tesla) پیاده می‌کنند. صفحه نمایش موجود در داخل خودروهای تسلا قدرت سخت افزاری بسیار بالایی داشته و توانایی اجرای عناوین مختلف بازی را دارد. از این رو این شرکت تونسته یکی از بهترین ماشین‌های الکتریک را بسازد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ یکی از مسئولین سونی در یک گزارش گفت که از لحاظ تکنولوژی کاملاً امکان‌پذیر است که سونی یک کنسول پلی‌استیشن ۵ را در ماشینی از هوندا کار بگذارد. رقیب این دو شرکت، یعنی تسلا، از سال گذشته خودروهای خود را با صفحه نمایش بزرگ‌تر عرضه کرد. از طرفی این تنها تغییر نبود. بلکه این خودروها دارای چیپست RDNA 2 در داخل خود هستند که قدرتی به اندازه پلی‌استیشن ۵ دارد. رئیس تسلا، ایلون ماسک (Elon Musk)، گفت که به زودی می‌توان حتی سایبرپانک را نیز روی این دستگاه‌ها تجربه کرد.

مشکل اصلی اینجاست که تا الان عناوین زیادی برای دستگاه‌های موجود در تسلا ساخته نشده است. از طرفی ایلون ماسک یک نسخه بتا از استیم را نیز روی این دستگاه‌ها نشان داد که هنوز خبری از آن نشده است. پس در حال حاضر مشکل از لحاظ سخت افزاری به نرم افزاری تغییر کرده است.

بحث اینجاست که سونی قصد ندارد بازی‌ها را وارد خودروها کند. بلکه قصد دارد یک خودرو با هدف سرگرمی و شبکه بزرگی که سونی دارد، بسازد. در اصل این ماشین قرار است که اتاق مصرف محتوا روی چهار چرخ باشد. یکی دیگر از چالش‌های سونی و هوندا بخش رانندگی آن است. طبق چیزی که گفته شده این ماشین قرار است به طور کامل خودکار رانندگی کند. پس کاربران می‌توانند به طور کامل از سیستم خود استفاده کرده و فضای مورد نیاز را داشته باشند. البته این نکته لازم به ذکر است که ساخت چنین چیزی نیاز به زمان بسیار زیادی دارد.

نام ماشین سونی The Vision S بوده که تا حدی آینده‌ی دنیای خودروسازی است.

نکته اصلی از همکاری هوندا و سونی در بخش تکنولوژی است. هوندا یکی از بهترین سازندگان ماشین در دنیا است ولی تکنولوژی لازم برای ساخت یک ماشین تماماً خودکار را ندارد. اینجاست که سونی با تکنولوژی پیشرفته خود وارد عمل می‌شود. این دو شرکت با همکاری یکدیگر می‌توانند هدف اصلی تسلا و شرکت‌های دیگر برای ساخت یک ماشین تماماً خودکار را واقعی کنند.

تسلا در این زمینه نتوانست کاملاً موفق عمل کند. چندین نسخه بتا از سیستم رانندگی خودکار ماشین‌های این شرکت وجود داشته که مشکلات زیادی دارند. از این رو کاملاً قابل اعتماد نیستند.

اینکه شما بتوانید با خیال راحت در ماشین خود خدای جنگ: رگناروک (God of War: Ragnarok) را تجربه کرده و به سمت مقصد خود حرکت کنید هنوز فاصله زیادی با واقعیت دارد. مخصوصاً اینکه تکنولوژی رانندگی خودکار چیزی نیست که بتواند با مشکلات کوچک آن کنار آمد. هر مشکل باعث یک فاجعه خواهد شد. طبق چیزی که گفته شده سونی و هوندا قصد دارند تا این ماشین‌ها را تا سال ۲۰۲۶ عرضه کند.

پلی‌استیشن ۵

نام خودروی ساخته شده توسط این دو شرکت The Vision S است. این خودرو دارای دو موتور مختلف بوده و ظرفیت باتری آن نیز ۲۰۰ کیلووات است. سونی نیز در اطراف آن نزدیک به ۱۰ سنسور تصویری به همراه تعداد زیادی سنسورهای دیگر گذاشته تا توانایی رانندگی خودکار در آن‌ها بوجود بیاید.

اینکه این ایده کی به واقعیت تبدیل می‌شود کاملاً مشخص نیست. تاریخ عرضه این خودرو ممکن است با تأخیر مواجه شود. با این حال اینطور که به نظر می‌رسد یکی از آینده‌های صنعت خودروسازی همین مورد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا