موبایل

اضافه شدن ویژگی اسنپ‌چت به پیام‌رسان گوگل

در حال حاضر شاید تنها شرکتی بزرگ و مطرحی که در حوزه شبکه‌های مجازی آن‌چنان که باید و شاید ورود نداشته، گوگل باشد. شرکت گوگل که خود البته قرارداد‌های بزرگی با شبکه‌های مجازی مختلف منعقد کرده است، با موتور جست‌و‌جو گوگل، بخش اعظمی از فضای مجازی را در دست داشته و شاید دیگر نیازی به تولید شبکه اجتماعی اختصاصی نداشته باشد، اما با توجه تغییراتی که این شرکت برروی پیام‌رسان اندروید مسیج ایجاد کرده، به نظر می‌رسد اندروید مسیج در راه تبدیل شدن به یک شبکه اجتماعی باشد.

اندروید مسیج بیش از پیش به شبکه‌های اجتماعی شباهت پیدا می‌کند

 

گوگل در بروزسانی آینده اندروید مسیج، ویژگی به این پیام‌رسان اضافه خواهد کرد که آن را در مقام رقابت با اسنپ‌چت و اینستاگرام قرار می‌دهد. گروه توسعه‌دهندگان XDA به تازگی اعلام کردند که گوگل در حال آزمایش افکت‌های واقعیت افزوده با عناصر بسیار جذابی است که در آینده به اندروید مسیج اضافه خواهد شد. دکمه آزمایشی این ویژگی درون برنامه اندروید مسیج، سمت راست دکمه عکس و ویدئو قرار گرفته است.

این ویژگی که مشابه آن در برنامه‌های اسنپ‌چت و اینستاگرام وجود دارد یک خصیصه برای شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود و اندروید مسیج را از حالت یک پیام‌رسان خارج می‌کند. در حال حاضر گوگل پنج افکت مختلف را برروی اندروید مسیج آزمایش کرده که احتمال افزایش این تعداد وجود دارد. گروه XDA اعلام کرد که این ویژگی تنها در حالت دوربین اندروید مسیج در دسترس قرار می‌گیرد، همچنین پیام‌های حاوی افکت با پیامک، MMS و RCS گوگل که اجازه ارسال مدیا با کیفیت بالا را فراهم می‌کند، قابل ارسال است. زمان عرضه این ویژگی مشخص نیست و ممکن است تا چند وقت دیگر نیز این ویژگی به اندروید مسیج اضافه نشود، اما با توجه به محبوبیت افکت‌های واقعیت افزوده در اسنپ‌چت و اینستاگرام، می‌توان پیش‌بینی کرد که این ویژگی در اندروید مسیج به قابلیتی پرطرفدار تبدیل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا