موبایل

قابلیت اتصال دو اپراتور به یک سیم کارت الکترونیکی در اندروید 13

گوگل در حال توسعه قابلیت جدیدی تحت عنوان MEP برای اندروید 13 است که امکان استفاده از دو اپراتور مخابراتی روی یک سیم‌کارت الکترونیکی را ممکن می‌کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ به نظر می‌رسد گوگل در اندروید 13 راهکار جذابی را ارائه خواهد کرد تا بتوان توسط یک eSIM به دو شبکه مخابراتی متصل شد. این قابلیت بیش از همه به درد کسانی می‌خورد که دائما باید به چند اپراتور دسترسی داشته باشند.

بر این اساس احتمالاً در سیستم‌عامل اندروید ۱۳ قرار است شاهد امکان فعال‌سازی چند پروفایل روی یک سیم‌کارت الکترونیکی باشیم. برای نخستین بار در پروژه‌ متن‌باز اندروید (AOSP) و وب‌سایت رسمی توسعه‌دهندگان اندروید به راهکار گوگل برای استفاده از چند پروفایل فعال (MEP) اشاره شده است و همین موضوع نشان می‌دهد که احتمالاً در اندروید 13 باید منتظر این قابلیت بود.

فعال‌سازی امکان استفاده از چند پروفایل روی یک سیم‌کارت الکترونیکی جابه‌جایی در بین اپراتورها را بسیار ساده می‌کند و در همین حین باعث کاهش هزینه‌های سخت‌افزاری می‌شود؛ چون شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی نیازی به تعبیه کردن جایگاه اختصاصی یک یا دو سیم‌کارت اختصاصی خواهند داشت.

جابه‌جایی نرم‌افزاری بین اپراتورها نه تنها کار کاربران را آسان می‌کند، بلکه هزینه‌های سخت‌افزاری را کاهش می‌دهد. همچنین این قابلیت به سازندگان گوشی‌ هوشمند این امکان را می‌دهد که از فضای اضافه برای افزایش ظرفیت باتری یا اسلات کارت حافظه‌ میکرو SD استفاده کنند.

گوشی‌های هوشمند امروزی متکی‌ بر اتصال فیزیکی بین سیم‌کارت و مودم هستند و در صورت استفاده از چند سیم‌کارت، باید از چند اتصال استفاده شود. راهکار MEP گوگل که در سال ۲۰۲۰ پتنت آن ثبت شده یک رابط فیزیکی واحد را بین اتصالات دیجیتالی (منطقی) متفاوت تقسیم می‌کند.

گفتنی است که راهکار MEP مختص‌ به اندروید نیست و در آینده سیستم‌‌عامل‌های دیگر نظیر iOS و ویندوز نیز ممکن است از آن استفاده کنند. انجمن GSM چند سال پیش برای حل مشکل اشغال فضا توسط سیم کارت‌های فیزیکی راهکاری موسوم به سیم‌های توکار (eSIM) را به وجود آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا