تکنولوژی

گسترش حمایت از نوپا‌های فناوری‌‌های همگرا

مرکز فناوری‌های همگرا معاونت علمی بستری برای تجاری سازی ایده‌ها و دستاوردهای پژوهشگران و فناوران این حوزه فراهم کرده است، آن هم در قالب برنامه‌ای با عنوان «نوپاهای فناوری‌های همگرا». تا به حال سه دوره از آن با موفقیت برگزار شده است و کسب و کارهای نوپا موفق به توسعه محصول خود شدند.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ در سال جاری، چهارمین و پنجمین دوره از برنامه «نوپاهای فناوری‌های همگرا» برگزار می‌شود. البته فراخوان برای شرکت در چهارمین دوره آن سال گذشته منتشر شد و فراخوان پنجمین دوره نیز سال جاری برگزار می‌شود. استارتاپ‌های این حوزه با شرکت در دوره‌های آموزشی فراخوان در مسیر توسعه محصول خود قرار می‌گیرند و می‌توانند بازار خود را توسعه دهند.

همچنین کمک به ارتقای فنی محصول و تسهیل دریافت مجوزها و استانداردها یکی دیگر از مزیت‌های حضور در این برنامه است. مرکز فناوری‌های همگرا معاونت علمی سال 97 با انتشار نخستین فراخوان این برنامه را آغاز کرد. 9 گروه از دوره نخست موفق به راه‌اندازی کسب‌وکار نوپای خود شده‌اند. همچنین 8 گروه نیز پس از دریافت آموزش‌ها و مشاوره‌های لازم در دوره دوم به دنبال جذب سرمایه و تشکیل کسب‌وکار خود هستند.

بر اساس این گزارش، فراخوان سومین دوره برنامه از شهریورماه سال گذشته آغاز شد. بیش از 90 طرح در این دوره شرکت کردند و پس از داوری اولیه، داوری حضوری و جلسات راهبری، 13 گروه در مسیر توسعه محصول قرار گرفتند. همچنین سرمایه موردنیاز برای 10 گروه در مرحله فعلی فراهم شده یا توافق اولیه در این خصوص انجام گرفته است.

به گفته علی محمد سلطانی رییس مرکز فناوری‌های همگرا معاونت علمی، برگزاری چهارمین و پنجمین برنامه نوپاهای فناوری‌های همگرا یکی از اولویت‌های این حوزه در سال جاری است. البته دو فراخوان چالش محور نیز با هدف رفع نیاز صنایع در قالب برنامه نوپاهای همگرا منتشر می‌شود. حضور در نمایشگاه‌ها و جشنوار‌ه‌های زیست‌بوم کارآفرینی کشور با هدف معرفی نوپاهای منتخب به شبکه سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگان کسب‌وکار در برنامه نوپاهای همگرا دنبال می‌شود تا از این طریق شاهد توسعه کسب و کار آنها باشیم. جذب سرمایه گذار نیز یکی از اتفاقات مهمی است که برای نوپاهای همگرا در این برنامه رخ می‌دهد. برای تحقق آن جلسات تخصصی با مراکز حامی توسعه کسب‌وکار و سرمایه‌گذاران برگزار می‌شود تا در مسیر توسعه محصول نوپاها حمایت شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا