موبایل

سامسونگ گوشی‌ گلکسی A33 5G را رسماً معرفی کرد

سامسونگ لحظاتی پیش در جریان رویداد معرفی خود از گوشی گلکسی A33 5G رسما رونمایی کرد که در ادامه به بررسی مشخصات این محصول میان‌رده خواهیم پرداخت.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ گوشی گلکسی A33 به نمایشگر ۶.۴ اینچی سوپر امولد با وضوح تصویر FHD+ و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز مجهز شده که در واقع صفحه‌نمایش گلکسی A33 کمی کوچک‌تر از نمایشگر نسل قبلی خود، یعنی گلکسی A32 با نمایشگری ۶.۵ اینچی است.

ابعاد گلکسی A33 5G برابر ۱۵۹.۷ در ۷۴ در ۸.۱ میلی‌متر و وزن آن ۱۸۶ گرم است که در مقایسه‌ با نسل قبلی خود سبک‌تر است. همچنین صفحه‌نمایش این دستگاه با شیشه گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود.

در بخش پردازشی هم گوشی گلکسی A33 5G میزبان تراشه میان‌رده جدید اگزینوس ۱۲۸۰ بوده که دارای ۸ هسته‌ با سرعت ۲ گیگاهرتز است و می‌تواند به سرعت کلاک ۲.۴ گیگاهرتز نیز برسد.

علاوه بر تراشه میان‌رده‌ قدرتمند باید به ۶ یا 8 گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا 256 گیگابایت حافظه داخلی هم اشاره کرد. در بخش دوربین هم شاهد لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS) هستیم تا تصاویر واضح‌تر و جذاب‌تری ثبت شوند.

لنز فوق‌ عریض با سنسور ۸ مگاپیکسلی و لنز ماکرو با سنسور ۵ مگاپیکسلی و دوربین تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی برای عکس‌های پرتره هم بر روی قاب این گوشی قرار دارند. علاوه بر این دوربین این گوشی از وضوح 4K با سرعت ۳۰ فریم‌ در‌ ثانیه پشتیبانی کرده و بر روی نمایشگر هم شاهد تعبیه دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی هستیم.

سامسونگ گوشی‌ گلکسی A33 5G را رسماً معرفی کرد

گوشی گلکسی A33 5G به باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی مجهز شده و این دستگاه با اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1 سامسونگ عرضه می‌شود. همچنین این گوشی هوشمند گواهی IP67 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار دارد و بلندگوهای استریو و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر تکمیل‌‎کننده امکانات دستگاه میان‌رده سامسونگ است.

گلکسی A33 5G از اتصال‌های 5G ،LTE ،Wi-Fi 5 ،GPS، بلوتوث ۵.۱ و NFC و پورت USB Type-C برای شارژ دارد. همچنین این گوشی در چهار رنگ آبی، قرمز، سفید و مشکی با قیمت حدود ۳۷۹ یورو عرضه خواهد شد.

در ادامه هم مشخصات گوشی گلکسی A23 جهت مقایسه آورده شده است. این گوشی از صفحه نمایش بزرگ‌تر 6.6 اینچی TFT با وضوح تصویر 1080 در 2400 پیکسل و نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز بهره می‌برد، بنابراین دیگر خبری از صفحه نمایش 90 هرتزی AMOLED با وضوح تصویر 720p نیست. در عوض سامسونگ از شیشه محافظ گوریلا گلس 5 استفاده کرده است.

دوربین گلکسی A23 هم نسبت به A22 تغییرات زیادی به خود دیده است. در این نسل از دوربین 50 مگاپیکسلی با گشودگی f/1.8 استفاده شده و خبری از دوربین 48 مگاپیکسلی نیست. همچنین دوربین التراواید 8 مگاپیکسلی به 5 مگاپیکسلی تقلیل یافته است. دو دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو و سنجش عمق هم در پشت گلکسی A23 یافت می‌شود.

سامسونگ گوشی‌ گلکسی A33 5G را رسماً معرفی کرد

دوربین سلفی هم از 13 مگاپیکسلی به 8 مگاپیکسل تقلیل یافته است. این گوشی 195 گرمی از حسگر اثر انگشت تعبیه شده بر روی کلید پاور و سیستم عامل اندروید 12 با رابط کاربری One UI 4.1 بهره می‌برد. در ادامه هم جدول مشخصات دو گوشی گلکسی A33 5G و گلکسی A53 5G آورده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا