تکنولوژیکامپیوتر

تاریخ رونمایی از اندروید 13 گوگل

اندروید ۱۳ فصل بعدی هیجان انگیز سیستم عامل محبوب گوگل است. پس از سال گذشته اندروید نسخه 12، که همه چیز را زیر و رو کرد، همه ما انتظار داریم که گوگل برای توسعه این سبک بصری جدید و برجسته تر کردن موقعیت آن در سراسر سیستم عامل آندروید و همچنین اصرار تولید کنندگان شخص ثالث به اتخاذ جنبه های بیشتری از آن است، این روند را ادامه دهد.

اگر تاریخ چیزی به ما آموخته است، این است که به روز رسانی نرم افزار های عمده معمولا توسط آنهایی که دنبال ارتقا کیفیت زندگی هستند، دنبال می شوند؛ خب، اندروید 12 کاملا یک به روز رسانی نرم افزار عمده بود و باعث تغییر بسیاری از چیزها شد، به نظر می رسد اندروید 13 هم قطعا چنین به روز رسانی خواهد بود. اندروید 13، به احتمال زیاد در دستگاه های پیکسل به عنوان بتا توسعه دهنده اولیه در اوایل سال 2022 منتشر شد و در پاییز همین سال به وضعیت پایدار و فروش زیادی می رسد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از فون آرنا؛ در واقع اندروید ۱۳، ۲۲مین نسخه اصلی اندروید خواهد بود که از زمان تأسیس در اواخر سال ۲۰۰۸ منتشر شد. بر خلاف اکثریت نسخه های اندروید که به ترتیب حروف الفبا به نام دسرهای مختلف نامگذاری شده اند، تصمیم گرفته شده که نسخه های اخیر اندروید در یک طرح نامگذاری عددی باشند. ‘culprit’ اندروید ۱۰ بود که قرار بود از حرف Q برای نام یک دسر استفاده کند، اما به دلیل فقدان عمومی دسرهای شناخته شده ای که با این حرف گفته شده شروع می شود، گوگل تصمیم گرفت نامگذاری براساس دسرها را را به کلی رها کند.

طرفداران اندروید احتمالا در مورد این تغییر به دو دسته تقسیم شده اند؛ از یک سو این طرز نامگذاری، کارها را آسان تر می کند اما از سوی دیگر اندروید را از منحصر به فرد بودن خود خارج می کند و نسخه های مختلف را بسیار فراموش نشدنی تر می کند؛ اندروید 5.0 Lollipop و اندروید 8.0 Oreo کمی متفاوت تر از بقیه نرم افزار ها به نظر می رسد، درست است؟

در حال حاضر هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که این ممکن است در مورد سال 2022 هم درست باشد، اما انتظار می رود گوگل، اندروید 13 را به عنوان بتا توسعه دهنده اولیه برای دستگاه های پیکسل پشتیبانی، در ماه فوریه را ارائه دهد. در مورد با اندروید 12 و 11 این گونه بود؛ بنابراین هیچ دلیلی برای اینکه گوگل روش دیگری را برای رونمایی اندروید 13 انتخاب کند، وجود ندارد.

ترجمه:مهتا حیدری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا