فناوری اطلاعات

آمادگی پژوهشگاه ICT برای کمک جهت تکمیل دولت دیجیتال

معاون پژوهش و توسعه ارتباطات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از آمادگی این پژوهشگاه برای ارائه خدمات و فناوری‌های لازم جهت تکمیل دولت دیجیتال خبر داد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا، دکتر یاری، معاون پژوهش و توسعه ارتباطات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: سبد فعالیت‌های پژوهشی پژوهشگاه ارتباطات به عنوان یک پژوهشگاه ملی شامل آموزش، توسعه آزمایشگاه‌های مرجع، مشاوره تخصصی در حوزه فاوا، طراحی شبکه ملی اطلاعات و حمایت از بومی‌سازی است.

وی با اشاره به پروژه‌های ملی و بومی ابررایانه سیمرغ و ذکاوت که به عنوان بخشی از دستاوردهای پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه فاوای کشور به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: اهمیت معماری سازمانی در دولت دیجیتال در مستندات وزارت ارتباطات مطرح و به کرات تکرار شده است. برخی از پروژه‌های ملی می‌تواند در قالب دولت دیجیتال در سازمان‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

معاون پژوهش و توسعه ارتباطات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به ظرفیت‌های پژوهشی این پژوهشگاه در بحث معماری سازمانی و حکمرانی دیجیتال کشور، بیان کرد: برای اینکه یک دولت به بلوغ هوشمند برسد، ابعاد مختلفی باید رعایت شود. ۶ بعد برای بلوغ دولت هوشمند در نظر گرفته شده است که در شاخص‌های بلوغ دولت دیجیتال به صراحت بحث معماری سازمانی قید شده است و بستر لازم برای هدایت صحیح ساختارمند خدمات و فناوری مورد نیاز برای دولت دیجیتال فراهم شده است و معماری سازمانی جدای از تحول دیجیتال و حکمرانی دیجیتال نیست.

به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر یاری خاطرنشان کرد: سال‌ها پیش مدل مرجع معماری سازمانی توسط وزارت ارتباطات ارائه شد که بسیار مورد استفاده قرار گرفته است و امروز نیز با توجه به به‌روز بودن حوزه فناوری می‌توان از آن به عنوان الگو استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا