فناوری اطلاعات

آمازون هم به جنگ دیپ فیک می رود

پس از اعلام برنامه های فیس بوک برای مقابله با ویدئوهای جعل عمیق یا دیپ فیک، آمازون هم قصد دارد با این پدیده خطرناک به طور جدی مقابله کند.

به گزارش البرز فاوا نیوز ، آمازون که نگران آلوده شدن خدمات تحت وب و سرویس های کلود خود به ویدئوهای جعل عمیق یا دیپ فیک است، هم با جلب همکاری فنی و هم با عضویت در برخی کمیته های تخصصی قصد دارد بر چالش مذکور غلبه کند.

از سوی دیگر آمازون تعدادی متخصص هوش مصنوعی را جذب کرده تا آنها پشتیبانی های لازم را از این شرکت در حوزه مذکور به عمل اورند. آمازون همچنین از پشتیبانی مالی یک میلیون دلاری از گروه های تخصصی خبر داده که قصد دارند به پاکسازی سرویس های کلود آمازون از ویدئوهای جعل عمیق کمک کنند.

از جمله اشخاص برجسته ای که قرار است در این زمینه به آمازون کمک کنند، می توان به لورا لیل تکسی از دانشگاه فنی مونیخ و فدریکو لوئیسا وردولیوا از دانشگاه ناپل اشاره کرد.

در عین حال فیس بوک نیز تلاش های خود برای مقابله با دیپ فیک را شدت بخشیده و اولین نمونه ۵۰۰۰ تایی از ویدئوهای جعل عمیق را در اختیار پژوهشگران قرار داده تا مطالعه بر روی شیوه های مقابله با این پدیده تسهیل شود. در نهایت قرار است تعداد این ویدئوها به صدهزار واحد افزایش یابد تا برنامه های هوش مصنوعی مقابله با جعل عمیق هم بدین شیوه تغذیه شوند.

برخی شرکت های بزرگ فناوری و رسانه ای هم برای پیشبرد این طرح با فیس بوک همکاری می کنند که از جمله آنها می توان به مایکروسافت، دانشگاه ام آی تی، نیویورک تایمز و دانشگاه آکسفورد اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا