فناوری اطلاعات

شبکه اجتماعی BeReal، شبکه ای بدون فیلتر و لایک !

BeReal شبکه اجتماعی جدیدی است که با رویکرد متفاوت خود با تکیه بر نقاط ضعف اینستاگرام به تهدیدی بالقوه برای این پلتفرم تبدیل شده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ واقعی باش یا همان Be Real رقیب جدیدی برای اینستاگرام با رویکردی متفاوت است که با هدف اشتراک‌گذاری زندگی واقعی بدون فیلتر و لایک بنا شده است. اسم این شبکه اجتماعی «واقعی باش» بوده و نقطه قوتش بر نقاط ضعف اینستاگرام استوار شده و تلاش دارد با جنبه کاذب و اغراق‌آمیز عکس‌ها در این پلتفرم اجتماعی مبارزه کند.

امکان افزودن فیلتر به عکس‌ها در این شبکه اجتماعی وجود نداشته و پست‌ها لایک نمی‌خورند و کاربران تنها یک‌بار در روز آن هم به طور اتفاقی فرصت دارند تا عکسی را پست کنند. البته این اپلیکیشن فقط دو دقیقه به کاربران فرصت می‌دهد تا تصویری را از خود ارسال کنند در غیر این صورت فالوورها متوجه می‌شوند که مشغول آماده‌سازی برای گرفتن یک عکس یهویی بوده‌اید.

شبکه اجتماعی جدید BeReal که به سرعت در میان دانشجویان به محبوبیت رسیده، با ویژگی‌های خاص خود در حال تبدیل شدن به رقیب و جایگزینی برای اینستاگرام است.

این اپلیکیشن روزانه در زمان‌های غیرمنتظره به کاربران خود نوتیفیکیشن ارسال می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد که ظرف دو دقیقه عکسی تهیه کرده و آن را به اشتراک بگذارند. اگر پست دیرتر از دو دقیقه منتشر شود، BeReal روی پست علامت‌گذاری می‌کند تا بقیه بدانند که فرد احتمالا زمان بیشتری را صرف انتخاب سوژه و انتشار آن کرده است.

پلتفرم واقعی باش همان‌طور که از نامش پیداست از شما می‌خواهد همان چیزی که هستید را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. در توضیحات این اپلیکیشن آمده که BeReal زندگی است، خود زندگی، و زندگی فیلتر ندارد.

شبکه‌های اجتماعی مانند BeReal و ClubHouse یا حتی TikTok نشان دهنده نسل جدیدی از پلتفرم‌های اجتماعی بوده که به آرامی در حال حذف رسانه‌های اجتماعی کلاسیک مانند فیس بوک و اینستاگرام هستند.

شبکه اجتماعی BeReal

بر اساس مطالعات انجام شده توسط فایننشال تایمز در بریتانیا، حضور کاربران در شبکه اجتماعی اینستاگرام از سال 2020 تا به حال حدود 18 درصد کاهش یافته و این در حالی است که میانگین زمان استفاده روزانه از فیس‌بوک نیز از 36 به 29 دقیقه تقلیل یافته است.

تفاوت اصلی بین این رسانه‌های اجتماعی سنتی و مدرن به نحوه عملکرد آنها بر می‌گردد. برنامه‌های سنتی بر خود تبلیغی متمرکز هستندو کاربر مرکز می‌تواند تصمیم بگیرد که چه زمانی و چگونه خود را به دنیا معرفی کند اما برنامه‌های جدید در عوض به لطف تغییر عکس به ویدیو، سطح جدیدی از فعالیت و سرگرمی را تشکیل می‌دهند و بنابراین شما را مجبور می‌کنند روایتی بسازید، محتوایی که به نوعی ملموس‌تر از یک عکس سلفی معمولی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا