فناوری اطلاعات

کارگروه مشترک حمایت از تولید دانش بنیان در حوزه ICT تشکیل می شود

سخنگوی وزارت ارتباطات از تشکیل کارگروه مشترک حمایت از شرکت های دانش بنیان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با همکاری وزارت ارتباطات و معاونت علمی خبر داد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر؛ مهدی سالم در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص جزئیات جلسه هم اندیشی و هماهنگی برای تقویت شرکت‌های دانش بنیان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) که در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ با عنوان «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین»، امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و عیسی زارع پور وزیر ارتباطات برگزار شد، توضیح داد.

وی گفت: پیرو هماهنگی صورت گرفته در این جلسه، مقرر شد کارگروه مشترکی با حضور وزارت ارتباطات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای نحوه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان حوزه ICT تشکیل شود. بر این اساس نحوه شکل گیری و جزئیات مدیریت این کارگروه و وظایف آن باید حداکثر تا روز سه شنبه هفته آینده تنظیم و به وزیر ارتباطات ارائه شود.

سالم با بیان اینکه متولی اجرای این مأموریت، معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات خواهد بود، ادامه داد: مطابق با پیشنهاداتی که از سوی دکتر زارع پور وزیر ارتباطات در این جلسه مطرح شد، قرار است حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از تولید محصولات دانش بنیان از ۳ طریق دنبال شود.

سخنگوی وزارت ارتباطات افزود: یکی از این روش‌ها مربوط به سرویس‌هایی خواهد بود که از سوی وزارت ارتباطات به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود. روش دیگر به حمایت از شرکت‌های فناوری اطلاعات تحت پوشش وزارت ارتباطات از طریق پارک فناوری اطلاعات مربوط می‌شود و مدل سوم حمایتی نیز به الزام برای استفاده از تجهیزات و امکانات شرکت‌های دانش بنیان در شبکه ارتباطی کشور بر می‌گردد.

به گفته وی، در این جلسه بر لزوم حمایت از تجهیزات و امکانات فناورانه تولید داخل به عنوان اولویت مدنظر اپراتورهای ارتباطی و شرکت‌های وابسته به وزارت ارتباطات تاکید شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا