تکنولوژی

رونمایی مدیاتک از پنتونیک 2000، اولین تراشه تلویزیون 7 نانومتری جهان

پنتونیک 2000 مدیاتک اولین تراشه تلویزیون 7 نانومتری جهان است که 8K@120 هرتز را رمزگشایی می کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از جی اس ام آرنا؛ مدیاتک این روزها خیلی درخشان ظاهر شده است. پس از معرفی پرچم‌دار Dimensity 9000 SoC خود برای گوشی‌های هوشمند، این شرکت اکنون چیپست تلویزیون پرچم‌دار خود – Pentonic 2000 را معرفی می‌کند. و به نظر می‌رسد که این پردازنده از بسیاری جهات اولین در جهان است.

اول از همه، این اولین تراشه 7 نانومتری برای تلویزیون است و بر اساس تکنولوژی TSMC ساخته شده است. ثانیا، این اولین چیپست تلویزیونی تجاری است که از کدگذاری ویدیوی همه کاره (VVC) برای محتوای H.266 پشتیبانی می کند. این یک کدک جدید با راندمان فشرده سازی بهبود یافته است که عمدتاً برای پخش زنده و پخش رسانه ای مورد استفاده قرار می گیرد. HEVC، VP9 و VS3 نیز در لیست رمزگذاری‌های پشتیبانی شده بومی قرار دارند.

تراشه آنقدر قدرتمند است که می تواند با پشتیبانی از MEMC در این قطعنامه وضوح 8K را در 120Hz اجرا کند. ارتقاء محتوای غیر 8K به حداکثر رزولوشن تلویزیون نیز امکان پذیر است و مدیاتک می گوید که از هوش مصنوعی پشتیبانی می کند. پشتیبانی از فضای ذخیره سازی UFS 3.1 همه چیز را سریع تر می کند.

و حرکتی هوشمندانه, این تراشه  از استاندارد Wi-Fi 6E  پشتیبانی می کند در حالی که 5G اختیاری باقی می ماند برای شرکتهایی که تصمیم به استفاده از این ویژگی داشته باشند. انتظار می رود اولین تی وی های با قدرت پنتونیک ۲۰ مدتی در سال ۲۰۲۲ وارد بازار شوند.

 

جمع آوری و ترجمه: حمید حیدری

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا