فناوری اطلاعات

هنرستان‌های فناوری اطلاعات در کشور راه اندازی می شود

سازمان فناوری اطلاعات ایران و وزارت آموزش و پرورش در راستای راه اندازی و ایجاد هنرستان های فناوری اطلاعات در کشور، توافق کردند.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان این سازمان و وزارت آموزش و پرورش در ۸ ماده و برای اجرایی شدن ظرف ۳ سال آینده، مبادله شد.

امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در مراسم تبادل این تفاهم‌نامه تحقق اهداف این تفاهم‌نامه را در ۴ محور اصلی، حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: ایجاد هنرستان‌های فناوری اطلاعات مانند هنرستان‌های امنیت سایبری، توسعه نگرش کارآفرینی دانش‌آموزان با رویکرد تربیت نیروی انسانی ماهر، نوآفرین و کارآفرین مورد نیاز بازار کار حوزه فناوری اطلاعات در کشور و برگزاری رویدادهای کارآفرینی با محوریت فناوری اطلاعات و مدارس فصلی برنامه‌نویسی، از جمله ‌مهم‌ترین موضوعات این تفاهم‌نامه است.

وی با بیان اینکه در دو دهه آینده، اصلی‌ترین مهارت مورد نیاز، مهارت کارآفرینی است ادامه داد: در طول دو سال گذشته بیش از ۳ هزار دانش‌آموز در دوره‌های مهارت‌آموزی نظیر مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات آموزش دیده‌اند و این دوره‌ها با رویکرد آشنایی کسب و کارهای فناوری اطلاعات نیز قابلیت توسعه و تسری بخشیدن دارد.

در این مراسم، دکتر کمرئی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز با تاکید بر لزوم دستیابی به اهداف این تفاهم‌نامه، نسبت به تصحیح ایجاد جهت‌گیری‌های فناوری اطلاعات در حوزه آموزش، اظهار امیدواری کرد و افزود: سالانه حدود ۹۵۰ هزار هنرجوی هنرستانی وارد بازار کار می‌شوند که نیروی کار بالقوه‌ای هستند اما به معنای عملیاتی آمادگی ورود به نظام اشتغال را ندارند. لذا کمک به اقتضائات کارآفرینی وظیفه مهمی است که سازمان فناوری اطلاعات ایران در این تفاهم‌نامه می‌تواند به عهده داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا