فناوری اطلاعات

گوگل نقاط ضعف امنیتی آی‌مسیج را افشا کرد

گروهی از متخصصان امنیتی گوگل که با عنوان Google Zero شناخته می‌شوند، ‌فهرستی از پنج نقطه ضعف برنامه iMessage را که موجب آسیب‌پذیری دستگاه‌های موبایل در برابر حملات امنیتی می‌شود، منتشر کردند.

البرز فاوا نیوز ، برنامه iMessage یک ابزار پیام‌رسانی است که سال ۲۰۱۱ میلادی توسط شرکت اپل ارائه شد و مورد پشتیبانی برنامه پیام‌رسانی سیستم‌عامل iOS ۵ و نسخه‌های بعدی آن قرار گرفت.
گروه Google Zero در ماه جولای سال ۲۰۱۴ میلادی با هدف شناسایی نقاط ضعف امنیتی ناشناخته در سیستم‌ها که موجب آسیب‌پذیری آن‌ها در برابر حملات سایبری می‌شود، تشکیل شد. به گفته متخصصان این گروه، یکی از این نقاط ضعف امنیتی به حدی موجب آسیب‌پذیری سیستم می‌شود که تنها راه استفاده مجدد از آیفون مورد حمله از طریق این نقطه ضعف، پاک کردن تمام داده‌های موجود در گوشی است.
یکی دیگر از این نقطه ضعف‌ها امکان کپی کردن تمام فایل‌های موجود در گوشی را بدون نیاز به هرگونه اقدام مالک آن فراهم می‌کند.
پس از انتشار این فهرست، شرکت اپل اقدام به انتشار برنامه ترمیمی کرد. با وجود این متخصصان اپل نقطه ضعف ششمی را شناسایی کردند که هنوز اپل نسخه به‌روزرسانی سیستم عامل خود را برای رفع آن منتشر نکرده است. بر اساس مستندات اپل، این نقطه‌ضعف امنیتی امکان اجرای دستورالعمل‌ها و تخریب برنامه‌ها را در مدل‌های جدید آیفون و آیپد در اختیار هکرها می‌گذارد.
اپل هنوز در مورد این نقطه‌ضعف خاص اعلام‌نظر نکرده، اما از کاربران خواسته است که نسخه‌های جدید iOS‌ را نصب کنند که در آن سایر نقاط ضعف امنیتی که توسط متخصصان گوگل کشف شده، به همراه مجموعه‌ای از اشکالات و ایرادات دیگر، اشکال‌زدایی و رفع شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا