موبایل

مشکل ریستارت خودکار گوشی‌های گلکسی A و M سامسونگ

طبق گزارشی که از وب‌سایت SamMobile منتشر شده است، به نظر می‌رسد گوشی‌های سری گلکسی A و M سامسونگ به یک مشکل عجیب دچار شده‌اند و به صورت خودکار و بدون هیچ دلیلی ریستارت می‌شوند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ گوشی‌های سری گلکسی M و A سامسونگ در تبدیل شدن این شرکت به یکی از محبوب‌ترین و بهترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند در جهان تاثیر به‌سزایی داشتند. در حال حاضر بسیاری از کاربران در سراسر نقاط جهان از گوشی‌های میان‌رده‌ی این شرکت استفاده می‌کنند که غالبا از سری گلکسی A یا گلکسی M هستند.

در حال حاضر فروش گوشی‌های میان‌رده‌ی سامسونگ در سراسر جهان به چندین میلیون دستگاه می‌رسد و این تعداد خصوصا در بازارهای در حال توسعه روز به روز افزایش پیدا می‌کند. کاربران از این بابت که می‌توانند با پرداخت مبالغی نزدیک به ۵۰۰ دلار به یک محصول خوب و ارزشمند از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دسترسی پیدا کنند راضی هستند به همین خاطر بیشتر تمایل به خرید این گوشی‌ها پیدا می‌کنند.

معمولا کم پیش می‌آید که یک گوشی میان‌رده مشکل خاصی داشته باشد یا اینکه مشکلی که برایش پیش می‌آید بدون راه حل باشد. اما اینطور که به نظر می‌رسد، برخی از گوشی‌های سری گلکسی A و M سامسونگ با مشکل ریستارت شدن مواجه شده‌اند و این اتفاق هم کاملا بدون دلیل و به صورت خودکار رخ می‌دهد.  هنگامی هم که گوشی قرار است ریستارت شود ابتدا کاملا هنگ می‌کند و سپس به صورت خودکار خاموش و سپس روشن می‌شود.

به نظر می‌رسد مشکل ریستارت خودکار برخی از گوشی‌های گلکسی A و M راه حل ندارد

این گزارش اما رسما توسط سامسونگ تایید نشده است اما تعداد زیادی از کاربران گوشی‌هایی نظیر گلکسی M30s، گلکسی M31، گلکسی M31s، گلکسی A50، گلکسی A50s و گلکسی A51 در کشور هندوستان از این بابت گله‌مند هستند. بدین ترتیب به نظر می‌رسد این مشکل هرچه که باشد و هر علتی داشته باشد، فقط خوشبختانه محدود به یک کشور خاص و یک سری گوشی‌های خاص است.

طبق این گزارش، گوشی‌های نام‌برده از سری گلکسی A و M بدون هیچ دلیلی هنگام کار فریز شده و به اصطلاح هنگ می‌کنند. علاوه بر این، به صورت خودکار هم به دفعات زیاد ریستارت می‌شوند. چنین مشکلی استفاده از گوشی را عملا غیرممکن می‌کند چون گاهی اوقات ممکن است در حین انجام کاری مهم گوشی به صورت ناگهانی ریستارت شود یا هنگ کند.

البته با توجه به گزارشات منتشر شده، به نظر می‌رسد این تمام ماجرا نیست. ظاهرا برخی از گوشی‌های نام‌برده در بالا بعد از اینکه هنگ می‌کنند و ریستارت می‌شوند، در همان صفحه‌ی بوت باقی مانده و دیگر سیستم‌عامل لود نمی‌شود. در واقع آن‌جایی که لوگوی سامسونگ به نمایش در می‌آید، گوشی متوقف می‌شود و هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهد.

فروم رسمی سامسونگ هندوستان نیز وجود این مشکل را در یکی دو ماه اخیر هم گزارش کرده بود اما هنوزم که هنوزه خبری از سوی سامسونگ در راستای تایید یا تکذیب این موضوع وجود ندارد. به همین خاطر نمی‌دانیم آیا این مشکل سخت‌افزاری است یا نرم‌افزاری و اینکه با انجام یک سری کارها قابل حل است یا باید گوشی را به مراکز تعمیر برد.

به آن دسته از کاربرانی که گوشی‌های خود را برای تعمیر به فروشگاه‌های خدماتی سامسونگ می‌بردند گفته می‌شد که باید مادربرد گوشی را تعویض کنند و راهی جز این برای حل این مشکل وجود ندارد. انجام چنین کاری هم حدودا ۱۰۰ دلار یا بیشتر هزینه دارد. طبیعتا هیچ کسی نمی‌خواهد چنین مبلغی را برای مشکلی پرداخت کند که خودش باعث آن نشده است یا اینکه اصلا مشخص نیست آیا واقعا راه حل مناسبی است یا خیر.

اما اگر دقت کرده باشید، نوع پردازنده‌ی بکار رفته در این گوشی‌ها تقریبا مشابه است. در تمام محصولاتی که در بالا به آن اشاره کردیم از پردازنده‌های اگزینوس ۹۶۱۰ یا ۹۶۱۱ استفاده شده است. اینکه این مشکل به این پردازنده‌ها مربوط می‌شود یا خیر هم مشخص نیست اما بالاخره یک نقطه اشتراک بین آن‌ها به حساب می‌آید و می‌تواند اصلی‌ترین دلیل باشد. آنچه که تشخیص این مشکل را سخت‌تر می‌کند، کارکرد بدون مشکل این گوشی‌ها در بازارهایی خارج از هندوستان است؛ جایی که تمام این گوشی‌ها بدون مشکل مشغول به کار هستند.

از آن جایی که بازگشت به تنظیمات کارخانه مشکل را حل نمی‌کند و همچنین پرداخت ۱۰۰ دلار برای حل آن هم یک راه حل منطقی و در برخی موارد شدنی نیست، کاربران امیدوارند خود سامسونگ بیانیه‌ای در رابطه با این مشکل صادر کند تا آن‌ها از سردرگمی خارج شوند. طبیعتا وقتی این خبر به تایید سامسونگ برسد، احتمال اینکه هزینه‌ی تعمیر کاهش پیدا کند وجود دارد. اما متاسفانه شرکت کره‌ای خیلی به گوشی‌های میان‌رده که دلیل اصلی موفقیت این شرکت نیز به حساب می‌آیند بها نمی‌دهد.

اگر گوشی گلکسی A یا گلکسی M شما هم با مشکل ریستارت خودکار دست و پنجه نرم می‌کند یک‌بار گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید؛ اگر مشکل رفع شد، بسیار عالی است ولی اگر باز هم مشکل پابرجاست، باید منتظر بمانید ببینید سامسونگ در این رابطه چه راه حلی را پیشنهاد می‌دهد یا اینکه بالاخره چه کسی موفق می‌شود دلیل اصلی آن را ریشه‌یابی و راه حلی را مطرح کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا