فناوری اطلاعات

دانشگاه شریف به دور نهایی مسابقه بین المللی «کیوب‌ست» راه یافت

مرحله نهایی مسابقه بین المللی دانشجویی طراحی ماهواره مکعبی (کیوب ست) با حضور تیمی از دانشگاه شریف در چین برگزار می شود و سازمان «اپسکو» پرتاب ماهواره تیم برتر را برعهده می گیرد.

به گزارش البرز فاوا نیوز ، سازمان فضایی ایران در اینستاگرام از راهیابی تیم دانشجویی دانشگاه شریف به مرحله نهایی مسابقات بین المللی دانشجویی طراحی میکرو ماهواره و ماهواره مکعبی در دانشگاه پلی تکنیک چین (NPU) خبر داد.

دانشگاه پلی‌تکنیک شمال‌غربی چین (NPU) امسال میزبان مسابقات بین‌المللی دانشجویی طراحی میکرو ماهواره‌ ای است.

این مسابقات با شعار «استفاده‌ صلح‌آمیز از فضا، جستجو در پهنه‌ کیهان، تحقق آرزوی مشترک بشر» و با هدف اشاعه‌ استفاده کاربردی از کیوب‌ست‌ها و به منظور تحقق شعار مسابقات در میان دانشجویان سراسر جهان و گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاهی در حال برگزاری است.

در این میان چهار تیم از کشورمان در مرحله‌ مقدماتی این مسابقات شرکت کردند و تیم دانشجویی کیوب‌ست «هویا» از دانشگاه صنعتی شریف موفق شد ضمن پشت‌سر گذاشتن مرحله‌ مقدماتی، در بین ۲۴ تیم راه یافته به مرحله‌ یک نهایی مسابقات قرار گیرد.

مرحله‌ نهایی این مسابقه در بازه‌ ۳ روزه از ۸ تا ۱۰ آبان‌ماه ۹۸ در محل دانشگاه NPU برگزار خواهد شد. سازمان همکاریهای فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو) پرتاب ماهواره‌ تیم برتر این مسابقات را برعهده گرفته‌ و این ماهواره توسط «اپسکو» در مدار زمین قرار خواهد گرفت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا