فناوری اطلاعات

نباید تبعیضی بین صنعت ماینینگ با دیگر صنایع باشد

رئیس سازمان فناوری اطلاعات “نگاه دولت به تمام بخش‌های صنعت باید یکسان باشد، نباید تبعیضی بین صنعت ماینینگ با دیگر صنایع وجود داشته باشد”

به گزارش البرز فاوا نیوز،  در کارگاه آموزشی با موضوع بلاکچین ویژه خبرنگاران که در مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد. محمدرضا فروزنده دوست، مدیرکل مدیریت و توسعه نرم افزارهای بومی آزاد سازمان فناوری اطلاعات با ارائه پاره‌ای از توضیحات به معرفی فناوری بلاکچین و انواع زنجیره‌های بلوکی و جایگاه، مزایا و معایب آن پرداخت.

 

در بخش دوم این کارگاه سجاد فلاح، عضو موظف هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات نیز با رائه توضیحاتی به معرفی کاربردهای بلاکچین پرداخت و گفت: اولین اولویت ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در به‌کارگیری و توسعه نظام بلاک‌چین، موضوع انتخابات است.

 

در ادامه امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات نیز به بحث پرحاشیه و جذاب ماینینگ و استخراج رمز ارز به ویژه بیت‌کوین و فرصت و تهدیدهای آن پرداخت و به سوال‌های خبرنگاران نیز پاسخ داد. رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: نگاه دولت به تمام بخش‌های صنعت باید یکسان باشد، نباید تبعیضی بین صنعت ماینینگ با دیگر صنایع وجود داشته باشد. داشتن ماینینگ غیرقانونی نیست.

 

وی اضافه کرد: دولت هر آنچه که می‌تواند برق صادر کند، سهم مردم را هم بدهد و اجازه دهد آنچه که باقی ماند در یک بازار دیگر بر اساس عرضه و تقاضا قیمت‌گذاری شود و در اختیار صنعت ماینینگ قرار داده شود. امکان دور زدن تحریم‌ها در خرید کالاها و خدمات کم حجم و خرده مسیر است.

 

ناظمی در خصوص مخالفت وزارت نیرو و تعیین قیمت صادراتی برای برق مصرف شده در ماینیگ گفت: همه صحبت‌های وزارت نیرو و مخالفت‌هایش این است که این اقدام در ساعات اوج مصرف نباید انجام شود و بر همین اساس قیمت متوسط صادراتی را برای کسی که این کار را انجام می‌دهد درنظر گرفته‌اند که این استدلال غلطی است.

 

وی ادامه داد: ما پیشنهاد دادیم استخراج رمزارز در ساعات اوج مصرف قطع شود و در ساعات غیرپیک در بازار ثانویه ارتباطی میان عرضه‌کننده و مصرف‌کننده برق ایجاد شود و براساس مناقصه قیمت آن تعیین شود.

 

نظامی با تاکید بر لزوم استخراج رمزارز‌ها در مزارع استخراج و دفاع از آن عنوان کرد: مزرعه استخراج رمزارز یا بیت‌کوین که مجموعه‌ای از دستگاه‌ها و سیستم‌های با قدرت پردازش بالا هستند با استاندارد‌های مشخص و تحت شرایط ایمن، پایدار و مصرف برق مناسب و بهینه فعالیت می‌کنند.

 

ناظمی به احتمال شکست در این صنعت اشاره کرد و گفت: حداقل نتیجه، ایجاد فهم، تجربه و دانش فنی استفاده و به‌کارگیری فناوری بلاکچین در کشور است. همچنین در صورت شکست کامل اکوسیستم استخراج رمزارز بیت‌کوین، دستگاه‌های استخراج‌گر که عموما امکان استخراج چندین رمزارز را دارند، می‌توانند سایر رمزارز‌ها را استخراج کنند، همچنین تاسیسات ایجاد شده شامل مرکز داده و سیستم‌های خنک کننده و سامانه‌های برقی، شبکه‌ای و ارتباطات اینترنتی همگی قابل استفاده در سایر کاربری‌ها و مراکز IT و CT است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا