تکنولوژی

چالش انتخاب نام‌ برای استارت‌آپها

البرز فاوا نیوز، یکی از موارد موردتوجه در راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها، انتخاب نام مناسب برای آن‌ها است. در حقیقت  چالش انتخاب نام‌ برای استارت‌آپها مسئله مهم و حیاتی می باشد. ترکیب فعالیت‌های بازاریابی، تنظیم قراردادها و بسیاری از کارهای دیگر بدون داشتن نام بسیار دشوار و غیرممکن است. نام انتخابی باید به‌یادماندنی و نشان‌دهنده هویت برند شما باشد. نکات زیر را هنگام انتخاب نام برای استارت‌آپ خود در نظر بگیرید:

۱- آن را بنویسید، بخوانید و با صدای بلند فریاد بزنید

زمانی که در مورد اسم فکر می‌کنید، قبل از اینکه تصمیم نهایی خود را بگیرید آن را امتحان کنید. نام مدنظر خود را به‌صورت یک URL بنویسید. این نام را با صدای بلند بخوانید. به حروف اول کلمات دقت کنید. نام مدنظر را در فرهنگ‌نامه شهری جستجو کنید. سؤالات زیر را در مورد نام از خود بپرسید:

آیا ممکن است فردی چیزی در این نام بیابد که به‌طور ناخواسته خنده‌دار یا توهین‌آمیز باشد؟

آیا ممکن است باعث اشتباه گرفتن این نام با یک نام تجاری دیگر شود؟

آیا نام مدنظر شما برای حفظ کردن و یادآوری طولانی نیست؟

آیا این نام ممکن است تصور نامطلوبی در ذهن مشتریان ایجاد کند؟

تا قبل از اطمینان از رعایت موارد بالا، پولی و زمانی را برای انتخاب نام استارت‌آپ صرف نکنید.

۲- مطمئن شوید که دامنه مدنظر شما در دسترس است.

هیچ‌چیزی تأسف‌بارتر از این نیست که در یک نامی سرمایه‌گذاری کنید که دامنه همنام آن قبلاً توسط دیگری ثبت شده است، یا این که یک کسب‌وکار دیگری با همان نام در حال تجارت باشد. حتماً بررسی کنید که آیا نام مدنظر شما در دسترس هست یا خیر. بدین ترتیب می‌توانید اطمینان حاصل کنید که هیچ مناقشه و تعارضی در نام‌گذاری به وجود نخواهد آمد.

 

۳- از کلمات به‌اصطلاح عامیانه پرهیز کنید.

از نام‌هایی استفاده کنید که به‌صورت مستقیم و به یک روش درست تلفظ می‌شوند. مثلاً هنگامی‌که کاربران می‌خواهند در مورد نام شما در اینترنت جستجو کنند سردرگم نشوند که چگونه باید نام شما نوشته و جستجو کنند. در کل از اصطلاحات عامیانه خودداری کنید وگرنه ممکن است نام کسب‌وکار شما پس از گذشت چند سال منسوخ شود.

 

۴- در گوگل جستجو کنید

سعی کنید که نام کسب‌وکار خود را در گوگل جستجو کنید. درواقع به دنبال تأیید این باشید که هیچ کسب‌وکار یا نهادی آنلاین دیگری چنین نامی ندارد. اگر چنین باشد، افراد هنگام جست‌وجوی کسب‌وکار شما در اینترنت دچار مشکل خواهند شد.

 

۵- نام‌گذاری را تنهایی انجام ندهید

اگر برایتان مقدور است، کار اسم‌گذاری را حداقل با یک نفر دیگر به‌صورت اشتراکی انجام دهید. شما می‌توانید به‌واسطه تکنیک بارش فکری از پتانسیل افراد استفاده کنید و گزینه‌های مختلف برای نام استارت‌آپ خود را بررسی کنید و بهترین بازخوردها را در همین شرایط از افراد بگیرید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که شخص موردنظر برای همکاری در انتخاب اسم باید فهم مشترکی با شما در چشم‌اندازتان داشته و در انتقال پیغام برندتان به مخاطب آشنایی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا