فناوری اطلاعات

متا عمدی بودن حفره صوتی اینستاگرام را در بخش ریلز رد کرد

متا مالک اینستاگرام انکار کرد که به طور عمدی صدای ویدئوهای بارگیری شده بخش ریلز را قطع کرده و این امر را به یک نقص فنی نسبت داد.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، کاربران اینستاگرام می‌گویند هدف از این اقدام جلوگیری از انتقال فایل‌های ویدئویی مذکور به محیط برنامه تیک تاک بوده است. اما یکی از سخنگویان اینستاگرام یک «مشکل صوتی» را عامل این حادثه دانست و گفت: شرکت در حال رفع آن است.

برخی رسانه‌ها اواخر هفته قبل گزارش دادند کاربرانی که می‌خواهند حلقه‌های فیلم بخش ریلز اینستاگرام خود را به یک برنامه دیگر مانند تیک تاک منتقل کنند، مجبور هستند ابتدا ویدئو را منتشر کنند و سپس دست به انتقال بزنند. زیرا در غیر این صورت خطر از دست رفتن صدای فایل‌های ویدئویی وجود دارد. تا مدتی قبل، کاربران اینستاگرام می‌توانستند با استفاده از ابزار ریلز یک ویدئو را فیلم‌برداری و ویرایش کنند و آن را به محیط برنامه دیگری منتقل و منتشر کنند.

اگرچه متا امیدوار است امکانات بخش ریلز را به عنوان آینده اینستاگرام و فیس‌بوک معرفی کند، اما در عین حال در تلاش است تا با برنامه انتشار فایل‌های ویدئویی کوتاه تیک تاک نیز مقابله کند. افراد و مؤسسات مختلف اغلب ویدئوهای بخش ریلز را به حساب‌های تیک تاک خود (یا برعکس) ارسال می‌کنند، به این معنی که اینستاگرام و فیس‌بوک دیگر مقصدهای انحصاری برای محتواهای مذکور نیستند.

تیک تاک به کاربران امکان می‌دهد به راحتی ویدئوهای ساخته شده در این پلتفرم را در فیس‌بوک و بخش ریلز اینستاگرام منتشر کنند، اما انجام معکوس این روند در پلتفرم‌های وابسته به شرکت متا نیازمند بارگذاری دستی ویدئو و سپس انتقال آن است. متا مدعی است این مشکل محدود به برخی کاربران آیفون بوده و در اسرع وقت برطرف می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا