فناوری اطلاعات

معتقد به مشارکت همه شهروندان در مدیریت هوشمند شهری هستیم

آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در میزگرد ویژه وزرا در اجلاس شهر امن و هوشمند قطر گفت: ما معتقد به مشارکت همه شهروندان در مدیریت هوشمند شهری هستیم و هوشمندسازی فضای شهری در ایران مستعد حضور سرمایه گذاران است.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات  آذری جهرمی وزیر ارتباطات  در این میزگرد ضمن ارائه تبیین رویکرد انسان مدارانه نسبت به شهر هوشمند، تاکید کرد: هوشمند سازی ابزار توسعه شهری پایدار است نه هدف آن و لذا توسعه فناوری باید در خدمت انسان و بر مبنای نیازهای واقعی شهروندان صورت گیرد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: صرف وارد کردن فناوری هوشمندسازی از طریق کارتِل های بزرگ و بدون توجه به اقتضائاتِ نیازهای بومی، منافع سرشاری را نصیب این شرکت‌ها می کند اما شهروندان لزوما سودی نمی برند.

وی افزود: ما معتقد به مشارکت همه شهروندان در مدیریت هوشمند شهری هستیم. دو عنصر شهروند هوشمند و حاکمیت هوشمند لازمه هوشمندسازی مدیریت شهری است.

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به دستاوردهای شرکت های فناورانه ایرانی در عرصه نوآوری و خلاقیت در سال‌های اخیر اعلام کرد به دنبال ایجاد چندین هزار شغل برای جوانان ایرانی در عرصه هوشمندسازی مدیریت شهری هستیم.

وزیر ارتباطات ضمن توصیف ابعاد توسعه شهر هوشمند در تهران و مشهد و سایر کلان شهرهای ایران، تاکید کرد: هوشمند سازی فضای شهری در ایران در حوزه های محیط زیست از جمله کنترل آلودگی هوا، مدیریت منابع آب و انرژی، حمل و نقل و اقتصاد در دستور کار دولت قرار دارد و پروژه های متعددی در این زمینه مستعد حضور سرمایه گذاران بین المللی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا