تکنولوژی

آیا ایران منحصر به‌فردترین زیست‌بوم استارتاپی را دارد؟

دنیای استارتاپ‌ها پر است از اخبار کوتاه و شایعه‌هایی که نشان‌دهنده عملکرد و تاثیرگذاری آنهاست یا می‌تواند بر اعتماد مردم به استارتاپ‌ها اثر بگذارد. در ادامه مروری داریم به برخی از این اخبار.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از تجارت‌نیوز، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری مدعی شد ایران منحصر بفردترین زیست‌بوم استارتاپی منطقه را دارد. به گفته سورنا ستاری بسیاری از استارتاپ‌هایی که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می‌کنند در منطقه بی‌نظیر هستند. وی در گفتگوی تصویری با گروه چند رسانه‌ای ایران افزود: وقتی از فین‌تک‌ها صحبت می‌کنیم در همسایگی ما ترکیه، حتی فین‌تکی وجود ندارد که بخواهیم با فین‌تک‌های خودمان مقایسه کنیم.

ستاری گفت: اولین و بزرگترین استارتاپی که به بورس ورود پیدا کرد، بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان در تابلوی بورس، ارزش‌گذاری شده است. ر حال‌حاضر ۳۵ شرکت دانش‌بنیان و استارتاپ در تابلوی بورس قرار دارد که ۱۸۰ هزار میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده است

– مهدی انجیدنی، مدیرعامل پیام‌رسان گپ معتقد است که تصویب طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» باعث نابودی تمام پیام‌رسان‌ها می‌شود چون این طرح وظایفی را برای آنها تعیین کرده که هیچ ارتباطاتی با آنها ندارد و به جای اینکه مسئولیت محتوا به عهده ناشران محتوا باشد به پیام‌رسان‌ها محول شده است. در همین زمینه همچنین مرتضی رحیمی، مدیرعامل پیام‌رسان سروش پلاس اعلام کرد که فضای مجازی نیاز به قانون دارد و نباید رها شود؛ اما باید گفتمان تخصصی در این حوزه ایجاد شود و تمام متخصصان این حوزه باید کار کارشناسی جدی انجام دهند (پیوست)

– اشکان آرمندهی مدیرعامل دیوار معتقد است «دیوار فروشگاه‌ها» زیان کرونا را جبران می‌کند. دو ماه و نیم از شروع فعالیت این پنل، می‌گذرد که به مغازه‌ها و فروشگاه‌های جدید اجازه می‌دهد تا کالاهای نو خود را در معرض دید کاربران قرار داده و به فروش برسانند. در این مدت بیش از ۱۰ هزار فروشگاه در «دیوار فروشگاه‌ها» شروع به کار کرده‌اند. رقمی که تقریبا ۳ برابر تعداد کل مغازه‌هایی است که در دو طرف خیابان ولیعصر، از میدان راه‌آهن تا تجریش واقع شده است (استارتاپ 360)

– مدیر ارشد فناوری و محصول علی‌بابا با یادآوری اینکه از اسفند ۱۳۹۸ این شرکت، برای حفظ سلامت پرسنل خود در برابر پاندمی کرونا تصمیم به ادامه کار به‌صورت دورکاری گرفته است، گفت: پس از اعلام این تصمیم به‌سرعت زیرساخت‌های لازم تامین و این امکان فراهم شد تا پرسنل این شرکت بتوانند به فعالیت‌ خود در خانه ادامه دهند. احسان آراسته با اظهار اینکه در این مدت موفق شده‌ایم ۸۵ درصد از تیم علی‌بابا را به‌صورت دورکاری به کار بگیریم، افزود: از اسفندماه ۹۸ تاکنون همه جلسات داخل و خارج از سازمان علی‌بابا و همچنین دورهمی‌های تیمی و سازمانی این شرکت به‌صورت آنلاین برگزار شده است (دنیای اقتصاد)

– با اعلام رسمی فرابورس، شرکت سپیدار سیستم آسیا، از شرکت‌های تخصصی زیرمجموعه همکاران سیستم، در آستانه ورود به بازار سرمایه قرار گرفت. سپیدار سیستم آسیا از شرکت‌های تخصصی زیرمجموعه همکاران سیستم است که با سابقه‌ی بیش از ۱۰ سال حضور فعال در بازار شرکت‌های کوچک؛ بیش از ۶۷ هزار مشتری در این بازار دارد (وبنا)

– استارتاپ آمریکایی ریوین، که عزمی جدی برای ورود به بازار خودروهای الکتریکی دارد، کیفیت کابین محصولات خود را با تولیدات بنتلی و لامبورگینی هم‌تراز می‌داند. این استارتاپ خود را برای تولید یک پیکاپ و یک شاسی‌بلند برقی قدرتمند آماده می‌کند. در طول همایشی که هفته پیش برگزار شد، ریچارد وان مدیر کیفی ریوین با طرح ادعایی جالب اعلام کرد این شرکت تولیدات برندهایی چون آئودی، لینکلن، بنتلی و لامبورگینی را الگو قرار داده است و کیفیت کابین محصولات خود را با آنها مقایسه می‌کند (دیجیاتو)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا