گیم

مدیاتک دایمنسیتی 7200 با پشتیبانی قدرتمند گیمینگ برای میان رده ها معرفی شد

مدیاتک در حال گسترش مجموعه چیپست های خود بوده است و در راستای آن، این شرکت مستقر در تایوان امروز یک چیپست جدید سری دایمنسیتی را با نام مدیاتک دایمنسیتی 7200 معرفی کرده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ چیپست جدید معرفی شده یک پیشنهاد میان رده از این شرکت است و با تمرکز بر روی بازی و عکاسی، دو مورد از ویژگی های مورد علاقه کاربران ارائه می شود.

تراشه مدیاتک دایمنسیتی 7200 توسط شرکت تولید نیمه هادی تایوان (TSMC) با استفاده از فرآیند N4P ساخته شده است که در سری دایمنسیتی 9200 به عنوان یک بهبود نسبت به Dimensity 9000 استفاده می شود.

دارای دو هسته Cortex-A715 با فرکانس بالای 2.8 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A510 است. همچنین GPU Mali G610 MC4 برای مدیریت تصاویر روی دستگاه وجود دارد. این نمایشگر از صفحه نمایش Full HD تا 144 هرتز به همراه HDR10+، CUVA HDR و Dolby HDR پشتیبانی می کند.

MediaTek HyperEngine 5.0 وجود دارد که امکان سایه‌زنی با نرخ متغیر مبتنی بر هوش مصنوعی را فراهم می‌کند و دارای فضای ذخیره‌سازی UFS 3.1 برای بارگذاری سریع‌تر و رم با حداکثر سرعت 6400 مگابیت در ثانیه (LPDDR5) است. برای اپتیک، چیپ ست از یک ISP 14 بیتی HDR با پشتیبانی از فیلمبرداری 4K HDR استفاده می کند و همچنین از دوربین اصلی تا 200 مگاپیکسل پشتیبانی می کند و قادر به گرفتن دو جریان ویدیویی با وضوح Full HD است.

همچنین دارای APU است که به تعدادی از بهبودهای دوربین مبتنی بر هوش مصنوعی مانند زیباسازی پرتره در زمان واقعی اجازه می دهد. این چیپست همچنین از فرکانس 5G زیر 6 گیگاهرتز تا 4.7 گیگابیت بر ثانیه، به همراه 2CC Carrier Aggregation، Dual SIM 5G، سه باند Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 پشتیبانی می کند.

مدیاتک دایمنسیتی 7200 در گوشی های هوشمندی که در سه ماهه اول سال جاری عرضه می شوند در دسترس خواهد بود، اما هیچ یک از برندهای گوشی های هوشمند چیزی در این زمینه اعلام نکرده اند. باید چند هفته دیگر منتظر بمانیم تا برندها درباره یک گوشی هوشمند مجهز به این پردازنده جدید اعلام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا