فناوری اطلاعات

قابلیت جدید گوگل تماس های اسپم را شناسایی می کند

گوگل قابلیت جدیدی به اپلیکیشن «فون» می افزاید که به کاربر کمک می کند تماس های تجاری را از تماس های اسپم و تبلیغاتی تشخیص دهد.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از مهر، گوگل تصمیم دارد به کاربران دستگاه‌های اندروید کمک کند تا واقعی بودن تماس‌های ورودی از شماره‌های ناشناس را تایید کنند و آنها را از تماس‌های اسپم تشخیص دهند. تماس‌های اسپم با استفاده از ابزارهای تماس تایید شده انجام می‌شوند و مقاصد مختلفی دارند مانند تبلیغات.

گزارش‌هایی در ماه ژوئن نشان داد ویژگی «تماس تایید شده» در اپلیکیشن «فون» ارائه می‌شود. با کمک این ویژگی اگر گوگل تشخیص دهد شماره تجاری تایید شده‌ای با کاربر تماس می‌گیرد، نام تماس گیرنده و لوگوی شرکت همراه با سمبل تاییدیه روی نمایشگر دستگاه نمایش داده می‌شود. تماس گیرندگان تایید شده نیز دلیل تماس خود را به کاربر اعلام می‌کنند. این فرایند کارآمد است زیرا شاید کاربر تمایلی به پاسخ به تماس‌های تبلیغاتی نداشته باشد.

قابلیت جدید گوگل تماس های اسپم را شناسایی می کند

این ویژگی شباهت زیادی به قابلیت «اس ام اس تایید شده» دارد. وجه تشابه نیز در این است که اگر شماره تماس تجاری در دستگاه کاربر ذخیره نشده باشد، او می‌تواند قبل از پاسخ به آن، هویت تماس گیرنده را ببیند. علاوه بر آن کاربر می‌تواند از گزینه بررسی تماس گوگل نیز استفاده کند.

البته قابلیت «تماس های تایید شده» برای کاربران اندروید در آمریکا، مکزیک، برزیل، اسپانیا و هند ارائه می‌شود. قابلیت مذکور در مراحل بعد برای کشورهای دیگر ارائه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا