فناوری اطلاعات

ممنوعیت اشتراک گذاری موقعیت مکانی کاربران توسط گوگل و اپل

گوگل و اپل به توافقی بر سر متوقف کردن به اشتراک گذاری موقعیت مکانی کاربران دست یافته‌اند که حفظ امنیت و حریم شخصی آنها را تسهیل می‌کند.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از مهر، شرکتی به نام ایکس – مد سوشیال کدهای برنامه نویسی خاصی را ابداع کرده که در برخی اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند موجود بوده و برای شناسایی موقعیت مکانی کاربران و فروش این اطلاعات به کار می‌رود. گوگل و اپل در تلاش هستند افزودن کدهای یادشده به اپلیکیشن‌های تلفن همراه را ممنوع کنند.

هر دو شرکت به برنامه نویسان و توسعه دهندگان اعلام کرده‌اند که باید کدهای شرکت ایکس – مد را از نرم افزارهای خود حذف کنند و در غیر این صورت اپلیکیشن‌های آنها از فروشگاه‌های آنلاین اپل و گوگل حذف می‌شود.

ایکس – مد خود نیز می‌تواند اطلاعات این کدها را دریافت کرده و به فروش برساند و از این طریق به داده‌های ارزشمندی در مورد موقعیت مکانی کاربران گوشی‌های هوشمند دست یابد. ایکس – مد بر اساس مقدار اطلاعات به دست آمده در مورد موقعیت مکانی کاربران هر اپلیکیشن به توسعه دهندگان آنها پول پرداخت می‌کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد کدهای یادشده در بیش از ۴۰۰ اپلیکیشن مورد استفاده قرار گرفته‌اند که برخی از آنها به طور گسترده از سوی مسلمانان مورد استفاده قرار می‌گیرند و لذا از این طریق می‌توان به راحتی از آنها در سراسر جهان جاسوسی کرد. به عنوان مثال این کدها به برخی برنامه‌های اعلام اذان و همین طور دوست‌یابی مخصوص مسلمانان اضافه شده‌اند.

اپل و گوگل به ترتیب دو و یک هفته به برنامه نویسان و توسعه دهندگان فرصت داده‌اند تا کدهای یادشده را از اپلیکیشن‌های خود حذف کنند و ممکن است این مهلت حداکثر به مدت ۳۰ روز تمدید شود. گفتنی است ارتش آمریکا از جمله خریداران مهم این نوع اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی کاربران گوشی‌های هوشمند و به ویژه کاربران مسلمان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا