فناوری اطلاعات

هشدار شناسایی باج‌افزار اندرویدی با قابلیت انتشار از طریق پیامک

مرکز ماهر نسبت به شناسایی خانواده‌ جدیدی از باج افزار برای حمله به سیستم‌عامل تلفن همراه اندروید هشدار داد که از پیام کوتاه برای انتشار خود استفاده می‌کند.

به گزارش البرز فاوا نیوز  به نقل از مرکز ماهر، این ویروس باج گیر که «Android / Filecoder.C» نامگذاری شده‌ است، از طریق پست‌های مخرب در گروه های گفتگوی آنلاین منتشر می‌شود. مهاجمان برای فریب کاربران برای کلیک کردن روی لینک‌های آلوده در پست‌های ارسالی، از مضامین غیراخلاقی و در برخی موارد، موضوعات مرتبط با تکنولوژی استفاده می‌کنند.

این باج‌افزار بعد از نصب روی تلفن همراه قربانی، با ارسال لینک بدافزار از طریق پیامک به تمامی مخاطبان موجود در فهرست مخاطبین قربانی، تعداد قربانیان خود را افزایش می‌دهد. بسته به تنظیمات زبان دستگاه آلوده، پیام‌ها در یکی از ۴۲ نسخه‌ ممکن زبان ارسال می‌شوند و نام مخاطب نیز به‌صورت خودکار در پیام درج می‌شود.

پس از ارسال پیام‌ها، Filecoder دستگاه آلوده را اسکن می‌کند تا تمام فایل‌های ذخیره را پیدا و اکثر آن‌ها را رمزگذاری کند. پس از آن، یک یادداشت دریافت باج نمایش داده می‌شود که مبلغ درخواستی آن حدود ۹۸ تا ۱۸۸ دلار و به صورت ارز رمزنگاری‌شده است.

این باج‌افزار برخلاف دیگر باج‌افزارهای اندرویدی، صفحه‌ نمایش دستگاه را قفل نمی‌کند یا مانع از استفاده از تلفن هوشمند نمی‌شود، اما اگر قربانی برنامه را حذف کند، فایل‌ها رمزگشایی نخواهند شد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا