فناوری اطلاعاتموبایل

حذف لایک‌ها در بروزرسانی جدید اینستاگرام

اینستاگرام اعلام کرد که آزمایش پنهان کردن تعداد لایک‌ زیر پست‌های ارسالی به وسیله کاربران را در چند کشور دیگر گسترش می‌دهد.

البرز فاوا نیوز ، اینستاگرام در پی بهبود وضعیت شبکه اجتماعی خود است و برای این هدف تلاش زیادی می‌کند. امروز توسعه دهندگان این نرم‌افزار قدم دیگری در راستای بهبود این شبکه اجتماعی و محتواهای موجود در آن انجام دادند. بر اساس خبری که اخیرا از سوی اینستاگرام منتشر شده، کاربران از این به بعد می‌توانند تعداد لایک‌ پست‌های خود رامخفی کنند.

مخفی شدن لایک‌ها در اینستاگرام و افزایش کیفیت محتوا

امروز شرکت اینستاگرام اعلام کرد که در حال گسترش مرحله آزمایش مخفی کردن تعداد لایک پست‌ها است، این قابلیت در ماه مه برای اولین بار معرفی شده بود. در این مرحله از آزمایش، قابلیت جدید اینستاگرام به شش کشور دیگر یعنی ایرلند، ایتالیا، ژاپن، برزیل، استرالیا و نیوزیلند می‌رسد. آزمایش اولیه این قابلیت از کانادا شروع شد. لایک پست‌های افراد حاضر در این آزمایش از سایرین مخفی می‌شد. این افراد دیگر نمی‌توانستند تعداد لایک‌‌های خود را به عموم نشان دهند اگرچه خود می‌توانستند این تعداد را ببینند.

2instagram

این قابلیت نه تنها لایک‌های تصاویر را مخفی می‌کند بلکه این کار را برای ویدئوهای آپلود شده به وسیله کاربر نیز انجام می‌دهد. مخفی شدن تعداد لایک‌ها در صفحه فید، پروفایل و وب صورت گرفته است. هنگامی که این قابلیت برای اولین بار در مه گذشته معرفی شد، اینستاگرام دلیل کار خود را از کاهش تمرکز کاربران بر تعداد لایک‌ها و افزایش تلاش آن‌ها برای تولید محتوای باکیفیت اعلام کرد.

دلیل اینستاگرام برای مخفی کردن لایک‌ها

درست است که تعداد لایک یکی از معیارهای کنونی برای فهمیدن ارزش یک پست است اما این مسئله نباید این گونه باقی بماند زیرا بعضی وقت‌ها یک کاربر محتوای بسیار خوبی تولید می‌کند اما تعداد لایک‌ آن‌ها پایین است و به همین دلیل کمتر دیده می‌شود. تعداد لایک‌های هر پست عموما نشان‌دهنده میزان جذاب‌تر بودن آن است اما دقیقا به همان علتی که پیشتر گفتیم می‌تواند اعتماد به نفس بعضی را کاهش دهد. برای مثال اگر شما یک عکس سلفی از خودتان منتشر کنید و لایکی نگیرد حس بسیار بدی به شما منتقل می‌شود. شاید این اتفاق جدید در اینستاگرام باعث شود کاربران چیزهایی که دوست دارند بیشتر به اشتراک بگذارند بدون آن که از بازدید کم آن‌ها بترسند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا