فناوری اطلاعات

سامانه ذائقه‌سنجی کاربران شبکه های اجتماعی ایجاد شد

سامانه «ذکاوت» به عنوان بستر تحلیل ترافیک و ذائقه‌سنجی کاربران فضای مجازی در شبکه های اجتماعی، توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات راه اندازی شد.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، لیلا ربیعی پژوهشگر پژوهشگاه ICT در سمینار بستر تحلیل ترافیک و ذائقه‌سنجی کاربران فضای مجازی گفت: سامانه «ذکاوت» با تمرکز بر تحلیل محیط‌های تلگرام، اینستاگرام، توئیتر و دامنه‌های وب ایجاد شده و علاقه‌مندی ها و نیازهای مردم در شبکه های اجتماعی را می سنجد.

وی ادامه داد: در این سامانه، پس از گردآوری داده از منابع مختلف و تجمیع و یکپارچه‌سازی، انواع تحلیل‌های آماری، دسته‌بندی محتوا در سطوح مختلف، تحلیل احساسات، تحلیل‌های گرافی و پیش‌بینی انجام شده و سپس از طریق داشبوردهای تحلیلی، ارائه‌ سرویس‌دهنده‌ تحت وب، واسط برنامه‌نویسی کاربردی و انواع بولتن‌های مصورسازی انجام می‌گیرد.

ربیعی با بیان اینکه آمار و نوع محتوا در کنار هم برای این سامانه مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرد، گفت: این بستر در حال حاضر آمادگی آن را دارد که گزارش ها را در فاصله یک روز تا یک ماه ارائه دهد. حتی قابلیت این به وجود آمده که مطالب و موضوعات مهم را روزانه و به فاصله چند ساعت جمع آوری کند.

به گفته وی، سامانه «ذکاوت» با هدف کمک و تسهیل کارآمدسازی و تسهیل سازی تهیه شده تا علاقه‌مندی ها، نیازها و احساسات مردم در شبکه های اجتماعی را جمع آوری و تحلیل کند و سپس بر اساس اطلاعات آن، بخش های حاکمیتی و سیاستگذاری تصمیماتی را اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: دانشجویان رشته های علوم کامپیوتر و علوم اجتماعی، فعالان حوزه فضای مجازی و شرکت های دانش بنیان، جزء کسانی هستند که می توانند از این محتوا استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا